ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Świta, Agnieszka ─ Sleepless w serwisie ArtRock.pl

Świta, Agnieszka — Sleepless

 
wydawnictwo: F2 Music 2014
 
1. Something To Believe [4:17]
2. Code Of Humans (Cosmo Part I) [4:46]
3. Disclosure (Cosmo Part II) [4:42]
4. Asylum (Cosmo Part III) [3:26]
5. Borderland [6:18]
6. Trapped [4:08]
7. Scarlet [5:09]
8. Back To Life [4:40]
9. In Her Arms [4:33]
10. Sleepless [7:53]
 
Całkowity czas: 49:56
skład:
Agnieszka Świta – vocal
Clive Nolan – keyboards, backing vocals
Steve Harris – guitar
Andy Faulkner – bass
Dave Mackintosh – drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,1
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,2
Arcydzieło.
,0

Łącznie 4, ocena: Dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
02.07.2014
(Recenzent)

Świta, Agnieszka — Sleepless

Bez wielkiego szumu i zapowiedzi, na początku czerwca tego roku, ukazał się pierwszy solowy materiał Agnieszki Świty. Przypomnijmy, że Świta to muza klawiszowca Pendragonu, Clive’a Nolana, którą ten obsadził w głównych rolach swoich dwóch rock oper – She i Alchemy. Tym razem nasza rodaczka działa na własny rachunek, jednak jej propozycja absolutnie nie powinna zaskoczyć tych, którzy mieli już okazję obcować z jej talentem.

Artystka bowiem proponuje dziesięć, w większości autorskich, kompozycji i 50 minut muzyki utrzymanej w stylu neoprogresywnego rocka. Na brzmienie albumu miał niewątpliwie wpływ fakt, że powstawał on w cenionym w kręgach brytyjskiego proga Thin Ice Studios Karla Grooma a wokalistka zatrudniła do współpracy nie tylko basistę Andy’ego Faulknera (Jump), perkusistę Dave’a Mackintosha (Dragon Force) i gitarzystę Steve’a Harrisa (Ark) ale przede wszystkim Clive’a Nolana, który nie tylko zagrał tu na klawiszach i zadbał o orkiestracje ale i skomponował jeden utwór.

Już otwierający całość  Something To Believe mógłby spokojnie trafić na album Caamory She i stać się jego ozdobą. To bardzo nośny i przebojowy numer z zapamiętywalnym refrenem. I choć następne kompozycje już takiego potencjału nie mają trzymają solidny poziom. Następne trzy utwory, Code of Humans, Disclosure i Asylum, tworzą swoistą koncepcyjną trylogię (Cosmo part I-III) o nieco futurystycznym wydźwięku i stawiają pytanie, czy nasza planeta warta jest ocalenia (przy okazji: za wszystkie liryki odpowiedzialna jest Świta, która na swojej stronie pisze, iż oscylują one między świtem i ciemnością, życiem i śmiercią oraz samotnością i nadzieją…). Warto wśród nich wyróżnić część drugą, jakby psychodeliczno – oniryczną, opartą na wyrazistym basie. Z kolei Borderland ma w sobie wszystkie cechy klasycznej progresywnej kompozycji – akustyczny wstęp, balladowy patos oraz popisy na klawiszach i gitarze. Pojawiający się po Borderland Trapped przynosi progmetalowe wręcz riffy a następny Scarlet, rozpoczęty gitarową solówką, przywołuje przez chwilę ducha Arenowego Serenity. Warto też zauważyć kończący album utwór tytułowy – najdłuższy na płycie, wielowątkowy i epicki, wyróżniający się tym samym od reszty numerów. To jedyna kompozycja napisana tu przez Clive’a Nolana.

Oczywistym spoiwem tej muzyki jest głos Świty – bardzo charakterystyczny, mocno teatralny z dużą dozą emfazy. Jeżeli zatem komuś przypadł do gustu taki rodzaj wokalnej ekspresji na She, czy Alchemy, powinien i Sleeples przyjąć z zainteresowaniem. Zresztą to ostatnie powinni też okazać wszyscy miłośnicy muzyki Clive’a Nolana i wszelkich jego projektów (Shadowland, Strangers On A Train, Casino), w których maczał palce. Nie zawiodą się.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.