ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Moonstone ─ Mysterious Game  w serwisie ArtRock.pl

Moonstone — Mysterious Game

 
wydawnictwo: MoonstoneMusic 2013
 
1. Sleepless Night
2. Cry Of The Owls Part VI
3. Mysterious Game
4. Leaving It All
5. I Don’t Care
6. Cry Of The Owls Part I & II
7. Rebirth
8. The Painter
9. Forever
10. Marcelina
 
skład:
Ziemowit Słomczyński – guitars, vocals, ukulele
Oskar Kowalski – keyboards
Robert Jadczyk – bass
Michał Motłoch – drums, perc., effects

Guests:
Aneta Romańczyk – vocal
Karolina Kowalska – vocal
Natalia Kotula – cello
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
Album słaby, nie broni się jako całość.
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
Album jakich wiele, poprawny.
Niezła płyta, można posłuchać.
Dobry, zasługujący na uwagę album.
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
Absolutnie wspaniały i porywający album.
Arcydzieło.

Łącznie , ocena:
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
15.09.2014
(Recenzent)

Moonstone — Mysterious Game

Pierwszą rzeczą, ktora zwróciła moją uwagę, gdy tylko otrzymałem ten album do recenzji, była jego intrygująca szata graficzna i doprawdy imponujące wydanie (twarda, tekturowa oprawa, wewnątrz ilustrowana, 28-stronicowa książeczka i plakat). I to wszystko przy okazji debiutu kapeli, o której kompletnie wcześniej nie słyszałem…

Zaległości szybko nadrobiłem. Początki zespołu sięgają lat dziewięćdziesiątych XX - wieku i są związane ze wspólnym graniem Ziemowita Słomczyńskiego (gitary, wokal) i Michała Motłocha (perkusja). Później dołączyli do nich klawiszowiec Oskar Kowalski i basista Robert Jadczyk. Ponoć długo działali bez nazwy tworząc repertuar, którego nie prezentowali publiczności. Pod nazwą Moonstone funkcjonują od sześciu lat a recenzowany tu Mysterious Game wydali jeszcze w ubiegłym roku, choć do oficjalnej sprzedaży trafił na początku 2014.

Już pierwsze dźwięki otwierającego całość Sleepless Night mówią nam z jaką materią będziemy obcować. Surowy, rockowy riff przywołujący nieco The White Stripes a zaraz potem dominujące nad kompozycją hammondowe dźwięki przenoszą nas zdecydowanie w lata siedemdziesiąte. Lata, którym Moonstone składa hołd jeszcze w kilku kolejnych kompozycjach i to nie tylko poprzez hammondowe zagrywki, ale też poprzez dosyć specyficzne brzmienie, bardzo świeże i przestrzenne, jednak jakby zapisane kilkadziesiąt lat temu. Najwięcej w ich muzyce odniesień do bluesa, blues rocka, rhythm’n’bluesa i hard rocka. Taki trochę bluesrockowy jest The Painter, zaś rhythm’n’bluesowy Leaving It All, w którym dodatkowo mamy i soczyście funkujący bas i wokal Słomczyńskiego przepuszczony przez sequencer. Kończące całość Forever i Marcelina to w zasadzie utrzymane w niespiesznych tempach bluesrockowe ballady (choć ta ostatnia tylko instrumentalna).

Mysterious Game ma jednak i inne muzyczne odcienie pokazujące wyraźnie szukanie przez muzyków swojego stylu. W  Cry Of The Owls part VI zaskakują rozmarzoną i nieco oniryczną żeńską wokalizą (za nią odpowiedzialna jest Karolina Kowalska). Tytułowy Mysterious Game rozpoczynają w folkowym stylu a w samym utworze proponują niestandardową, bardziej progresywną rytmikę i klawisze w delikatnie smyczkowym entourage'u. Z kolei I Don’t Care, bardziej ascetyczny na tle innych utworów, pachnie sporymi fragmentami jazzem. Jest wreszcie króciutki instrumental Rebirth, czyli coś dla miłośników gitarowych subtelności w stylu… Ala di Meoli. Najciekawsze wrażenie pozostawia jednak najdłuższy w zestawie, 13 – minutowy i wielowątkowy Cry Of The Owls part I & II z elementami bluesa, jazzu, psychodelii, rocka progresywnego i dźwięków rodem ze sceny Canterbury. Żeby było ciekawiej, pojawiająca się tu niewielka partia wokalna przywołuje samego… Johna Wettona.

Na całym albumie znajdziemy sporo udanych gitarowych, ale i klawiszowych partii, panowie potrafią też zadbać o zapamiętywalne melodie. Jedynym minusem jest niezbyt przekonujący i nie za bardzo plastyczny angielski śpiewającego Słomczyńskiego (Mysterious Game).

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.