ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Delikatesy ─ 3/2013 w serwisie ArtRock.pl

Delikatesy — 3/2013

 
wydawnictwo: Delikatesy Produkcja 2013
dystrybucja: serpent.pl
 
1. Koniec nocnych rejsów [2:10]
2. Mgła [6:25]
3. Hotel „Bałtyk” [3:46]
4. Czekanie na cud [6:57]
5. Ocean [4:37]
6. Głęboki sen [7:31]
7. Nie ma już nas [3:53]
8. Wrota doliny [10:12]
9. Kolejny dzień [2:54]
10. Obrazek na szkle [4:13]
11. Ostatni akt [13:06]
12. (...) [0:59]
 
Całkowity czas: 66:43
skład:
Adam Fyda - organy, string performer, fortepian, instrumenty klawiszowe, automat perkusyjny, dzwonki, śpiew
Damian Leszczyński - śpiew, gitara akustyczna, gitara elektryczna, sample, lap-steel, gitara basowa, mandolina, banjo, instrumenty klawiszowe, instrumenty perkusyjne
Iwar Romanek - gitary elektryczne, e-bow, gitara basowa

Gościnnie:
Przemysław Jędrzejczak - saksofon
Piotr Romanowski - perkusja
Tomasz Sikorski - gitara basowa
Anna Zawiślak - altówka
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 1
Album jakich wiele, poprawny.
› 0
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 0
Arcydzieło.
› 1

Łącznie 3, ocena: Dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Ocena: 6 Niezła płyta, można posłuchać.
06.01.2015
(Recenzent)

Delikatesy — 3/2013

Troszkę naczekał się ten album na recenzję, wszak swoją premierę miał w 2013 roku, co zresztą sugeruje jego tytuł. Nadrabiajmy zatem szybko zaległości. Delikatesy to studyjny projekt trzech wrocławskich muzyków - Damiana Leszczyńskiego, Adama Fydy i Iwara Romanka - znanych m.in. z zespołów The King Stones, Outsider, Coll, Cez, Reksio Rozpruwacz, czy Behavior. Wszyscy są twórcami zawartej tu muzyki, grają na większości instrumentów, Leszczyński jest autorem warstwy tekstowej oraz ciekawych zdjęć w książeczce schowanej w zgrabnym i gustownie wydanym digipaku. Oni też materiał wyprodukowali i dokonali realizacji nagrań przy dodatkowej pomocy Piotra Papiera.

Nie jest to pierwszy ich materiał. Artyści mają na swoim koncie EP-ki Delikatesy (1995) i Grob Mohbern (1997) oraz albumy 2 (1998) i Rarytasy (2000). Ten trzeci ich krążek nie zawiera muzyki premierowej, bowiem znalazło się na nim dwanaście kompozycji nagranych w latach 2003 – 2005. Jedno z nich, utwór […] pochodzi z sesji z 2001 roku, zaś finalnych dogrywek dokonano w domowych studiach w 2012 i 2013 roku.

Muzyka Delikatesów zawarta na 3/2013 przywołuje w dużej mierze stylistykę poezji śpiewanej. Decyduje o tym bogate wykorzystanie instrumentów akustycznych (gitara akustyczna, fortepian, altówka, banjo) ale też i wokal Damiana Leszczyńskiego śpiewającego w naszym rodzimym języku. Przyznam, że barwa jego głosu i sposób śpiewania budzi we mnie skojarzenia z wokalem Miłosza Sosińskiego, wokalisty ostródzkiego iland, którego kilka płyt w naszym serwisie recenzowałem. Zresztą, taka kompozycja, jak Obrazek na szkle mogłaby na którąś z płytek iland trafić.

Z drugiej strony, choć takiego nastrojowego, delikatnego grania jest tu sporo (rozpoczynający całość Nocny rejs, ascetyczne kompozycje Kolejny rejs i […]), to Delikatesy sięgają też do typowo rockowego grania. Taka jest Mgła, mój ulubiony numer w zestawie, oparty na fajnej, przepuszczonej przez efekt wah-wah, figurze gitarowej. Czuć w tym numerze trochę psychodelii, słyszalnej także w Czekaniu na cud, utworze opartym na wyrazistym basie. Żywy i taki brudno-rockowy jest Ocean, z kolei Głęboki sen lekko zalatuje w refrenie Kazikowym Kultem. Warto też zauważyć Hotel „Bałtyk”, w którym nasza Martyna Jakubowicz spotyka… The Doors, oraz zdecydowanie folkowe Wrota doliny, w których dostajemy orientalną partię gitary. Zaskakiwać może zdominowany przez automat perkusyjny Nie ma już nas. Dopełnieniem całości są dobrze korespondujące z muzyką teksty Leszczyńskiego, mające często charakter bardzo osobistych obserwacji odnoszących się do znanych mu miejsc, czy osób. Niezła płyta, można posłuchać.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.