ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Big Big Train ─ Wassail w serwisie ArtRock.pl

Big Big Train — Wassail

 
wydawnictwo: Burning Shed 2015
 
1. Wassail (6.48)
2. Lost Rivers of London (6.02)
3. Mudlarks (6.13)
4. Master James of St George (Live At Real World) (6.14)
 
Całkowity czas: 25:17
skład:
Andy Poole - bass, keyboards
Greg Spawton - guitars, keyboards, bass
David Longdon - vocals, flute, banjo, mandolin, organ, glockenspiel
Dave Gregory - electric guitar
Nick D'Virgilio - drums
Danny Manners - double bass
Rachel Hall – violin
Rikard Sjöblom – guitars
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,1
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,3
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,0

Łącznie 4, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
02.07.2015
(Recenzent)

Big Big Train — Wassail

Brytyjska grupa Big Big Train nie zwalnia wydawniczego tempa. Istniejąca od 1990 roku (w tym obchodzi ćwierćwiecze!) ma już na swoim koncie osiem studyjnych albumów, dwie kompilacje i pięć EP-ek. A to nie koniec wyjątkowej aktywności grupy, bowiem jeszcze w tym roku ukaże się pierwsze w historii zespołu DVD zatytułowane Stone and Steel nagrane w Real World, a w 2016 roku pełnowymiarowy album Folklore.

Wydana miesiąc temu EP-ka Wassail zawiera cztery kompozycje, w tym trzy premierowe. „Starocią” jest utwór Master James Of St. George pochodzący z wydanego w 2009 roku krążka The Underfall Yard, zagrany we wspomnianym studiu Real World i będący zapowiedzią DVD. Najważniejszą i najciekawszą tu kompozycją jest jednak utwór tytułowy odnoszący się do zwyczaju Wassail the apple tree obchodzonego głównie w południowo - zachodniej Anglii i polegającego na rozpaleniu ogniska obok największego drzewa w sadzie, podlewaniu jego korzeni, aby kwitło na wiosnę oraz śpiewaniu i odstraszaniu złych duchów. Muzycznie niewiele wnosi do obrazu ich twórczości, niemniej - jeśli można byłoby go porównywać z wcześniejszymi dokonaniami - wydaje się mieć jeszcze więcej symfonicznego rozmachu i rockowego żaru.

Pozostałe składniki pozostają bez zmian. Mnóstwo organowych zagrywek przenoszących odbiorcę w lata siedemdziesiąte oraz instrumentów smyczkowych (za nie odpowiedzialna jest  Rachel Hall) i fletu nadających ich dźwiękom folkowego wymiaru. Lost Rivers of London jak zwykle u BBT odnosi się w warstwie lirycznej do historii, głównie tej XIX – wiecznej, zaś Mudlarks jest, poza delikatnymi wokalizami, kompozycją instrumentalną. One również imponują aranżacyjnym bogactwem, wielością instrumentów, wykonawczym i produkcyjnym pietyzmem, obowiązkowym ukłonem w stronę klasyków z Genesis oraz jedyną w swoim rodzaju nostalgią przemycaną w głosie Davida Longdona. Sympatyczna rzecz, czekam jednak z niecierpliwością na pełnowymiarowy album.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.