ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Pandora Snail ─ War And Peace w serwisie ArtRock.pl

Pandora Snail — War And Peace

 
wydawnictwo: Art Beat 2015
 
1. Dilemma [05:52]
2. By The Mountain River [03:47]
3. To Catch The Wind [04:15]
4. Submarine [05:21]
5. James Pont [16:36]
6. Mother’s Tears [04:21]
7. Red Rivers [02:08]
8. Stones’ Names [03:57]
9. Dance Under The Bullets [03:08]
10. After The War [04:57]
11. Satori [08:05]
 
Całkowity czas: 62:27
skład:
Oleg Goradze – Guitar, Electric Guitar, Composer, Sounds, Vocals. Artem Gariejew – Violin. Uljana Gor – Keyboards, Composer, Vocals. Kirył Kljuszyn – Bass Guitar, Contrabass. Igor Czerydnik – Drums, Percussion.
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
13.01.2016
(Recenzent)

Pandora Snail — War And Peace

Pandora Snail to kolektyw założony przez grupę klasycznie kształconych muzyków w Sankt Petersburgu w 2008. Najpierw grali sobie ot tak, dla rozrywki, po paru latach zaczęli już muzykować bardziej na poważnie, a po kolejnych kilku doczekali się debiutanckiej płyty.

W dużej części kompozycji wiodącym instrumentalistą jest skrzypek Artem Gariejew. To jego partie – czasem bardziej klasycyzujące, czasem bliższe jazz-rockowi spod znaku Jeana Luca Ponty’ego – prowadzą melodie, są na pierwszym planie ciekawie uzupełniane przez inne instrumenty – tak jak w lirycznym, łagodnym „By The Mountain River”, gdzie smyczkowe partie uzupełniają trele gitary akustycznej i akordy fortepianu. W „Dilemma” pojawiają się partie analogowego syntezatora o nieco emersonowskim odcieniu. W rozbudowanej formalnie kompozycji „James Pont” swoje pole do popisu dostają właśnie instrumenty klawiszowe – fortepian w ładnej wstawce solowej w środku utworu i organy w nieco cyrkowym zakończeniu. „After The War” zasadza się na dość masywnym gitarowym riffie, podobnych dźwięków nie brakuje też w „James Pont” (choć bardziej z frippowskiej szkoły, niż prog-metalowców). W „Satori” pojawia się wyeksponowany jazzowy fortepian i takież partie perkusji. Jest też miejsce na wyeksponowane partie gitary basowej („To Catch The Wind”, „Submarine”), jazzowe partie gitary elektrycznej („Submarine”) i delikatne, akustycznie brzmienia wzbogacane dźwiękami klawesynu („Mother’s Tears”). A skoro o jazzie mowa – żywiołowy „Dance Under The Bullets” ozdabia piękna partia skrzypiec w klimatach Mahavishnu Orchestra.

Pandora Snail raczej nowych muzycznych ścieżek nie odkrywa; za to proponują słuchaczowi godzinę ciekawej, kompetentnie zagranej, wciągającej muzyki dla zwolenników klasycyzującego rocka w klimatach ELP czy Sky oraz jazzrockowych smyczkowych brzmień. Jak najbardziej zasługująca na uwagę pozycja.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.