ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Orphaned Land & Amaseffer ─ Kna'an w serwisie ArtRock.pl

Orphaned Land & Amaseffer — Kna'an

 
wydawnictwo: Century Media Records 2016
 
1. The Holy Land Of Kna'an
2. The Angel Of The Lord
3. Naked - Sarah And Abraham
4. The Burning Garden - Sarah And Hagar
5. Naked - Abraham
6. A Tree Without No Fruit
7. There Is No God For Ishma'el
8. The Vision
9. A Dove Without Her Wings - Hagar
10. The loneliness Of Itzhak
11. Akeda
12. Fruits From A Different Tree - Ishma'el And Itzhak
13. Prisoners Of The Past
 
skład:
Kobi Farhi - vocals
Idan Amsalem - guitars, backing vocals
Chen Balbus - guitars
Uri Zelcha - bass
Matan Shmuely - drums
With:
Erez Yohanan - drums, percussion
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
Album słaby, nie broni się jako całość.
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
Album jakich wiele, poprawny.
Niezła płyta, można posłuchać.
Dobry, zasługujący na uwagę album.
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
Absolutnie wspaniały i porywający album.
Arcydzieło.

Łącznie , ocena:
 
 
Ocena: * Bez oceny
21.09.2016
(Recenzent)

Orphaned Land & Amaseffer — Kna'an

Na początku uporządkujmy pewne fakty. Orphaned Land i Amaseffer to dwie izraelskie formacje tworzące w klimatach orientalnego metalu. Pierwszej z nich zdecydowanie bardziej się powiodło. Już od 25 lat zdobywa uznanie publiczności na całym świecie i to z zauważalnym skutkiem. Trochę inaczej wygląda sprawa z Amaseffer. Zdecydowanie młodszy, wystartował z zamiarem nagrania muzycznej trylogii opisującej historię biblijnej ucieczki Żydów z Egiptu. Jej pierwszą częścią był wydany w 2008 roku i recenzowany w naszym serwisie album Slaves For Life. Niestety, kolejne części  już nie powstały… Kna’an przypomina zatem o tym już nieco zapomnianym projekcie. Z drugiej strony, pierwsze skrzypce gra tu tak naprawdę Orphaned Land występujący w pełnym składzie na czele z Kobim Fahrim. Jedynym reprezentantem Amaseffer jest tu bowiem Erez Yohanan odpowiadający tu za bębny i perkusjonalia.

To jednak nie w ich głowach zrodził się pomysł na Kna’an. Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest Walter Wayers, dyrektor Stadttheater w Memmingen, który postanowił zaprezentować sztukę opowiadającą o pobycie biblijnego Abrahama w Kanaanie (a w zasadzie jej mocno unowocześnioną wersję, o czym można się przekonać przeglądając zdjęcia ze spektaklu pomieszczone w książeczce). Szukając osób, które stworzyłyby do niej ścieżkę dźwiękową dotarł do Kobiego i Ereza. Tak narodził się Kna’an. Album będący muzycznym konceptem,  orientalno – metalową rock operą rozpisaną między innymi na postaci Abrahama, Sary, Izmaela, Isaaka czy Hagar.

Pod względem muzycznym płyta powinna ucieszyć wielbicieli obu formacji, a już z pewnością Orphaned Land. Na album składa się trzynaście niedługich tematów, opracowanych jednak bardzo kunsztownie i pięknie łączących ciężkie, metalowe i czasami brudne, hardrockowe riffy (The Angel Of The Lord, The Burning Garden - Sarah And Hagar, There Is No God For Ishma'el) z delikatnością budowaną za pomocą akustycznych dźwięków. Krążek zderza też - tak charakterystyczny dla Osieroconej Krainy - mroczny, prawie growlujący wokal z orientalnymi żeńskimi zaśpiewami (Visions). Specyficznego klimatu dodają też narracje w języku hebrajskim. Poza tym mnóstwo w tym wszystkim ładnych melodycznych tematów i harmonii, które może nie wchodzą za pierwszym razem, ale z pewnością zostaną na dłużej.  The Angel Of The Lord, Naked - Sarah And Abraham i Akeda to na dziś moje ulubione fragmenty. Album broni się jednak jako całość, mimo że jego brzmienie mogłoby być nieco lepsze.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.