ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu A Star Is Born ─ Soundtrack w serwisie ArtRock.pl

A Star Is Born — Soundtrack

 
wydawnictwo: Interscope 2018
 
1. Intro [0:20]
2. Black Eyes [3:04]
3. Somewhere Over The Rainbow (Dialogue) [0:42]
4. Fabulous French (Dialogue) [0:20]
5. La Vie En Rose [3:00]
6. I'll Wait For You (Dialogue) [0:19]
7. Maybe It's Time [2:39]
8. Parking Lot (Dialogue) [0:31]
9. Out of Time [2:52]
10. Alibi [3:03]
11. Trust Me (Dialogue) [0:32]
12. Shallow [3:35]
13. First Stop, Arizona (Dialogue) [0:10]
14. Music to My Eyes [3:19]
15. Diggin' My Grave [3:57]
16. I Love You (Dialogue) [0:19]
17. Always Remember Us This Way [3:30]
18. Unbelievable (Dialogue) [0:28]
19. How Do You Hear It? (Dialogue) [0:14]
20. Look What I Found [2:55]
21. Memphis (Dialogue) [0:24]
22. Heal Me [3:16]
23. I Don't Know What Love Is [2:57]
24. Vows (Dialogue) [0:17]
25. Is That Alright? [3:11]
26. SNL (Dialogue) [0:13]
27. Why Did You Do That? [3:04]
28. Hair Body Face [3:22]
29. Scene 98 (Dialogue) [0:35]
30. Before I Cry [4:18]
31. Too Far Gone [1:26]
32. Twelve Notes (Dialogue) [1:03]
33. I'll Never Love Again (Film Version) [4:41]
34. I'll Never Love Again (Extended Version) [5:28]
 
Całkowity czas: 70:01
skład:
Lady Gaga - vocal
Bradley Cooper - vocal
Brian Allen – bass
Charlie Bisharat – violin
Alberto Bof – keyboards
Jacob Braun – celli
Brockett Parsons – keyboards
Jon Drummond – bass
Andrew Duckles – viola
Alma Fernandez – viola
Daniel Foose – bass
Paul Francis – drums
Grant Garibyan – violin
Gary Grant – trumpet
Lila Hood – violin
Benjamin Jacobson – violin
Chris Johnson – drums
Steve Kortyka – saxophone
Marisa Kuney – violin
Songa Lee – violin
Melvin "Maestro" Lightford – keyboards
Shigeru Logan – viola
Anthony LoGerfo – drums
David Low – celli
Andy Martin – trombone
Corey McCormick – bass
Serena McKinney – violin
Tato Melgar – percussion
Pablo Mendez – violin
Leah Metzler – celli
Joel Peskin – sax (baritone)
Chris Powell – drums
Leroy Powell – pedal steel guitar
Kate Reddish – viola
Tom Scott – contractor, sax (tenor)
Jesse Siebenberg – lap steel guitar
Alex Smith – piano
Tim Stewart – guitar
Ricky Tillo – guitar
Adrienne Woods – celli
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
Album słaby, nie broni się jako całość.
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
Album jakich wiele, poprawny.
Niezła płyta, można posłuchać.
Dobry, zasługujący na uwagę album.
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
Absolutnie wspaniały i porywający album.
Arcydzieło.

Łącznie , ocena:
 
 
Ocena: 8+ Absolutnie wspaniały i porywający album.
21.12.2018
(Recenzent)

A Star Is Born — Soundtrack

Ścieżka dźwiękowa do jednego z najgłośniejszych muzycznych filmów tego roku robi naprawdę duże wrażenie i może być fantastycznym uzupełnieniem dla wszystkich tych, którym spodobał się sam obraz. Nie ukrywam, że i ja należę do miłośników Narodzin gwiazdy, dzieła wyreżyserowanego i wyprodukowanego przez Bradleya Coopera. Opowiedziana w nim historia nie jest może wyjątkowo oryginalna i dosyć przewidywalna, do tego doskonale znana w świecie filmu. To wszakże kolejny remake musicalu z 1937 roku, po wersjach z 1954 i 1976 roku. Film prezentuje historię związku słynnego muzyka Jacksona Maine (w tej roli sam Bradley Cooper) z piosenkarką Ally (w tej roli Lady Gaga). Maine odkrywa jej talent i pomaga zyskać popularność, zostaje też wkrótce jej mężem. Jednak jest alkoholikiem i ich związek narażony jest na trudne chwile…

Ta dosyć melodramatyczna i prosta historia ma jednak ogromne zalety. Przede wszystkim świetne kreacje aktorskie dwojga głównych bohaterów oraz… właśnie tę muzyczną ścieżkę. Nie będę jakoś wielce zaskakujący, gdy powiem, że dotychczasowa twórczość Lady Gagi znana mi była w niewielkim zakresie i nie darzyłem jej jakąś wyjątkową atencją. A jednak po obejrzeniu filmu i wysłuchaniu tego soundtracku szczękę mam prawie przy podłodze. Nie wiedziałem, że może być ona tak naturalna i ujmująco liryczna. To samo zresztą odnosi się do Bradleya Coopera, który okazał się tu rockmanem pełną gębą.

Ale po kolei. Na soundtrack składają się 34 ścieżki, jednak tylko 19 z nich to piosenki. Pozostałe to fragmenty dialogów z filmu. I tu mała uwaga. Wszystkie utwory oraz dialogi pojawiają się zgodnie z filmową chronologią i są z pewnością fantastycznym dźwiękowym prezentem dla tych, którzy film obejrzeli. Nie proponuję jednak nikomu słuchania tej płyty, przed obejrzeniem filmu, gdyż przedstawione dialogi są w zasadzie kluczowe dla opowieści. No chyba, że zgrabnie ominie się te ścieżki.

Najważniejsze jest jednak to, iż wszystkie kompozycje zostały nie tylko zaśpiewane przez Lady Gagę (co nie dziwi) i Bradleya Coopera (to już bardziej), ale też w wielu z nich pozostawili oni swój talent jako autorzy. Rozrzut stylistyczny jest tu oczywiście duży i wynika z filmowej historii. Nie będę zatem jakoś wielce bronił tanecznych Why Did You Do That? i Hair Body Face zaśpiewanych przez Gagę, które prezentują Ally już sformatowaną przez dużą wytwórnię. Ale już świetny, ciężki rocker Blacked Eyes rozpoczynający film i tę ścieżkę, w wykonaniu Coopera, naprawdę robi wrażenie. Takich blues rockowych klimatów tu zresztą nie brakuje. Wystarczy posłuchać Out of Time z rewelacyjnymi figurami solowej gitary, czy Diggin' My Grave. Po przeciwnej stronie stoi stylowe wykonanie przez Gagę La Vie en rose, piosenki Édith Piaf. Najcudowniejsze są tu jednak ballady, te śpiewane przez Coopera (przejmujące Maybe It's Time) i Lady Gagę (Always Remember Us This Way i Is That Alright?, Before I Cry) oraz głównie te w ich fantastycznych duetach (promujące płytę Shallow, Music to My Eyes, I Don't Know What Love Is). Wszystkie mają w sobie nie tylko dobrze skomponowane partie wokalne, ale głównie niezwykłe linie melodyczne. Film oraz płytę kończy (i to w dwóch wersjach) wzruszający I'll Never Love Again, który spokojnie mógłby się znaleźć wśród największych utworów… Whitney Huston.

Cóż, rzadko się zdarza tak kompletnie oddający ducha filmu soundtrack. Polecam, może nawet szczególnie w tym przedświątecznym czasie…

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2019 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.