ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 25.04 - Poznań
- 26.04 - Szczecin
- 27.04 - Koszalin
- 28.04 - Gdynia
- 10.05 - Piekary Śląskie
- 11.05 - Kraków
- 12.05 - Lublin
- 25.04 - Kraków
- 25.04 - Bielsko-Biała
- 26.04 - Ostrów Wielkopolski
- 27.04 - Wrocław
- 28.04 - Poznań
- 04.05 - Lublin
- 10.05 - Łódź
- 11.05 - Warszawa
- 17.05 - Gorzów
- 18.05 - Szczecin
- 19.05 - Bydgoszcz
- 26.04 - GDAŃSK
- 27.04 - Złocieniec
- 07.05 - Chorzów
- 08.05 - Siemianowice Śląskie
- 09.05 - Siemianowice Śląskie
- 17.05 - Wrocław
- 19.05 - Katowice
- 20.05 - Ostrava
- 21.05 - Warszawa
- 22.05 - Kraków
- 25.05 - Łódź
- 25.05 - Zabrze
- 26.05 - Zabrze
- 08.06 - Żórawina
- 29.06 - Toruń
- 30.06 - Toruń
- 11.07 - Bolków
- 12.07 - Bolków
- 13.07 - Bolków
- 14.07 - Bolków
- 12.07 - Żerków
- 13.07 - Katowice
 

Aktualności

16.01.2012 21:04 - Mariusz Danielak

Libański Blaakyum z debiutanckim albumem

Libański Blaakyum z debiutanckim albumem

13 stycznia miała premierę debiutancka płyta zespołu Blaakyum - Lord of The Night. Blaakyum jest najstarszą istniejącą heavy metalową grupą w Libanie. Zostało założone zaraz po wojnie domowej w 1995 roku przez wokalistę Bassema Deaibess. Zespół nie miał jednak szczęścia do okoliczności politycznych w kraju. Zaraz po tym jak Blaakyum zdążyło wypuścić na rynek pierwszy singiel, „Am I Black”, muzyka rockowa i metal zostały w Libanie zakazane, a cenzura usunęła wszelkie utwory, które zdołała zakwalifikować do tych gatunków muzycznych, z mediów, stacji radiowych i ze sceny, wprowadzając także indeks płyt zakazanych, na którym znalazły się m.in. Iron Maiden i Metallica.

Ze względu na niesprzyjające okoliczności i trudności związane z organizacją koncertów Deaibess porzucił na kilka lat swój projekt i związał się z syryjskim zespołem Hourglass. Jednak w 2000 roku idea Blaakyum odżyła. Muzycy włożyli wszystkie swoje środki finansowe w stworzenie profesjonalnego studia nagrań, w którym mogłaby powstać debiutancka płyta. Trwało to kilka lat, podczas których zespół mimo zakazów dawał koncerty korzystając z przejściowych okresów zelżenia cenzury. W 2007 roku dał występ w Londynie podczas Global Battle Of the Bands, dzięki któremu zajął 7 miejsce wśród 3 tysięcy biorących udział w bitwie grup. To dodało im skrzydeł.

Z materiału, który przez lata zgromadziło Blaakyum muzycy wybrali 11 kawałków, które zostały spięte klamrą 2 napisanych specjalnie na płytę utworów instrumentalnych. Album prezentuje niezwykłe bogactwo inspiracji muzycznych, z jednej strony słychać w nim echa muzyki filmowej, zwłaszcza z dwóch niezwykle epickich utworach instrumentalnych oraz w „March Of the Eastern Man”, bliskowschodni charakter oddaje zwłaszcza kawałek The Land, w którym zostały wykorzystane fragmenty tradycyjnej arabskiej piosenki oraz melodyka klasycznej muzyki arabskiej.

Elementy jazzu pobrzmiewające momentami na płycie są zasługą basisty Rany’ego Battikha, który na co dzień jest sesyjnym muzykiem jazzowym, natomiast inspiracje europejskie i amerykańskie zwłaszcza z nurtów klasycznego rocka i metalu to niewątpliwa zasługa wszystkich członków zespołu, którzy otwarcie przyznają się do fascynacji nie tylko Trashem, Doomem i Heavy Metalem, ale także klasyką rocka. Wszystkie utwory zarówno w warstwie muzycznej jak i lirycznej zostały skomponowane przez wokalistę Bassema Deaibess. Zajawki płyty na YouTube znajduje się w tym miejscu.

Źródło: post-rock.pl

 

 

kolejne informacje:

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.