ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 28.03 - Warszawa
- 05.04 - Katowice
- 06.04 - Łódź
- 06.04 - Gdynia
- 11.04 - KRAKÓW
- 12.04 - ŁÓDŹ
- 26.04 - GDAŃSK
- 12.04 - Kraków
- 13.04 - Ostrowiec Świętokrzyski
- 19.04 - Gdańsk
- 20.04 - Chorzów
- 26.04 - Ostrów Wielkopolski
- 27.04 - Wrocław
- 28.04 - Poznań
- 04.05 - Lublin
- 12.04 - Olsztyn
- 13.04 - Bydgoszcz
- 12.04 - Kraków
- 20.04 - Bielsko Biała
- 21.04 - Radom
- 22.04 - Kielce
- 13.04 - Warszawa
- 14.04 - Białystok
- 25.04 - Poznań
- 26.04 - Szczecin
- 27.04 - Koszalin
- 28.04 - Gdynia
- 14.04 - Warszawa
- 16.04 - Gdańsk
- 17.04 - Kraków
- 14.04 - Radzionków
- 20.04 - Gomunice
- 25.04 - Bielsko-Biała
- 18.04 - Rzeszów
- 20.04 - Lipno
- 24.04 - Warszawa
- 25.04 - Kraków
- 07.05 - Chorzów
- 08.05 - Siemianowice Śląskie
- 09.05 - Siemianowice Śląskie
 

Aktualności

26.08.2013 01:04 - Konrad Siwiński

Fugazi Festiwal odwołany!

Fugazi Festiwal odwołany!

Oto oświadczenie, które właśnie pojawiło się na oficjalnym facebooku organizatorów:

ZMIANA DECYZJI Z POZYTYWNEJ NA NEGATYWNĄ 

FUGAZI Festiwal – ODWOŁANY !

Wiadomo, że całkowitą winę ponosi organizator. Obiecywał i NIE PODOŁAŁ,
Nic nie usprawiedliwi zmarnowanego potencjału 1200 zespołów, 80 gwiazd które zaufały i uwierzyły w opowieść o prawdziwym Rock’N’Rollu.

Był czas, gdy byliśmy dumni z naszej roboty. Uruchomiliśmy sprzedaż biletów, stronę internetową, zorganizowaliśmy konferencję prasową, zebraliśmy imponujący patronat medialny, kończyliśmy podpisywanie umów z gwiazdami. Marcin profesjonalnie ogarniał facebooka.
Kierownik Bezpieczeństwa Imprez Masowych zbierał ostatnie pozwolenia. 
Przy projekcie pracowało ok. 30 osób.
Powstała spółka i fundacja. 
Wracaliśmy szczęśliwi ze spotkania wiedząc, że otrzymamy 200 000 zł dofinansowania. 
Kilkanaście osób i firm poszukiwało sponsorów. Rozmowy były bardzo obiecujące – a kluczowym elementem miał być patronat Prezydenta Miasta.
Spotkanie z Dyrektorem Gabinetu Pani Prezydent było bardziej niż udane. Pan J. obiecał nam reklamę w autobusach, metrze i tramwajach, muzealne autobusy do promocji imprezy, dawał nadzieje na finansowe wsparcie ( jeśli nie miasta to Spółek Skarbu Państwa). „Podpisanie patronatu to formalność i tak trafi do mnie na biurko” mówił.
Wszystko jechało. 
Kilkanaście dni potem i my jechaliśmy muzealnym Ogórkiem do Jarocina promować imprezę. Byliśmy mega szczęśliwi. Wojtek zakończył negocjacje ze sponsorem piwnym który podarował nam 25 000 litrów złocistego napoju. Łatwo policzyć, że sprzedając taką ilość w kubkach 0,4 l po 5 zł uzyskamy ok. 300 000 zł dochodu. 
Kolejni sponsorzy za sumę 200 000 zł czekali na oficjalny patronat miasta.
Catering, napoje, kawa i papierosy od ręki chciały wpłacić kolejne 100 000 zł + dodać 20% od przychodu. Kilkanaście osób i firm poszukujących sponsorów obiecywało, że nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa, a przyszły rok to murowany sukces.
Licząc sprzedaż biletów jak całkowitą klapę (czyli średnio 500 -1000 osób dziennie) otrzymaliśmy zamknięcie budżetu imprezy z nawiązką.
Nierealny, szalony, wariacki pomysł - okazał się profesjonalny i potwierdzony cyframi.
Osiem miesięcy pracy, na początku kilku, kilkunastu, a potem kilkudziesięciu osób. Po dołączeniu wolontariuszy ekipa powiększyła się do ponad setki pozytywnie zakręconych.
Co z promocją ? 
Czterdzieści filmików zapowiadających wydarzenie. Największe gwiazdy i osobowości krajowej sceny zapraszają . Ulotki i akcje promocyjne na festiwalach.
100 przygotowanych billbordów, 40 citilightów w Warszawie po preferencyjnych cenach otrzymanych od AMS, Spoty w ANTYRADIO + transmisja bezpośrednio z placu koncertowego, Wywiady i reklamy w gazetach i magazynach. Otwarta antena POLSATU w porannych programach dla muzycznych gwiazd. Rebel TV i Kino Polska mają wyświetlać reklamy. Dziesiątki małych studenckich rozgłośni i stacji telewizyjnych.
Wszyscy gotowi. 250 zespołów promuje akcję na facebooku – MOC!
Pod parą znajduje się autobus Ogórek gotowy do 8 dniowej promocji w mieście. 
Akcja dla całej gromady wolontariuszy.
Megafon, ulotki z programem + bilety.

NIE MA PATRONATU MIASTA,
Dlaczego? 
Robimy najszybciej jak się da spotkanie.
Oficjalny powód okazuje się prosty :
„MOŻE BYĆ ZA GLOŚNO”.
Prosimy Panią Agnieszkę z urzędu miasta o wypracowanie kompromisu. Obiecujemy zmienić program, Chcemy ustalić z urzędnikami, jak głośno i w jakich godzinach możemy grać. Wieczorne projekty są ciche : podkładanie muzyki pod filmy nieme lub powitanie słońca z kwartetem smyczkowym. Spotkanie zainteresowanych na miejscu odbywa się bardzo szybko. Pani Agnieszka serio chce nam pomóc. Na wale wiślanym staje kilkanaście osób, 8 urzędników, przedstawiciele ochrony, akustycy, nagłośnieniowcy, ekipa Polsatu News, organizatorzy + stowarzyszenie Ciszej Proszę. Zapamiętałem jedynie dyskusję o polskim prawie, które ilość powyżej 48 decybeli traktuje jak wykroczenie i może ukarać mandatem. Samochody przy trasie generują hałas ponad 200 decybeli a suszarka do włosów 120. Nie było kompromisu. Starszy Pan ze stowarzyszenia dbającego o ciszę oświadczył urzędnikom pokazując na Nich palcem „ JEŚLI DACIE ZGODĘ NA TĘ IMPREZĘ – OD JUTRA NIE PRACUJECIE! „. 
Pan Radek z Polsat News odchodząc tylko machnął ręką. 
Odpadają dwaj sponsorzy którzy warunkowali udział w imprezie tylko razem z patronatem miasta. 
Pomimo rozpaczliwych prób kontaktu Pan J. nie znajduje czasu na spotkanie.
Progam III i IV Polskiego Radia telefonicznie informuje, że wycofuje się z imprezy - powodem jest misja społeczna, a konkretnie nasza statuetka - Złota Dupa.
Otrzymujemy zmianę decyzji Straży Pożarnej z pozytywnej na negatywną - co skutkuje nie otrzymaniem pozwolenia na imprezę masową. 
Próbujemy przenieść festiwal do Miasta Cypel, jest tam utwardzona droga i hydranty których nie było nad Wisłą. Wiemy od znajomych ze straży pożarnej – że „impreza ma nie pójść”.
Dostajemy negatywną opinię policji, która w kilku stronicowym elaboracie opisuje szczegółowo, że w naszej dokumentacji np. brak wydzielonych płotkami terenów dla antagonistycznie nastawionych do siebie grup. Kilka stron uzasadnienia : jak to będzie głośno i niebezpiecznie. Wszystko skierowane do spółki która prosi o pozwolenie na imprezę masową pierwszy raz, ma czystą kartę i całkowity brak mandatów. 
Nadmienię nieśmiało, że np. Ambasada Niemiec otrzymuje w tej samej lokalizacji pozwolenia na imprezę masową bez problemów. 
Jest gorąco – policja grozi zamknięciem drogi dojazdowej w razie próby omijania imprezy masowej koncertem do 1000 osób. 
Mija czas, wstrzymujemy kampanię reklamową, wycofują się kolejni sponsorzy, piwo z 25 000 litrów postanawia przekazać 8 500 l. 
Zatrzymujemy wypłaty zaliczek dla zespołów. 
Dj Feel X rezygnuje jako pierwszy ze współpracy. Wysyła znajomym SMSy. Obraził się. Udowodniliśmy wcześniej, że artyści których zapraszał do występów podczas FUGAZI Festiwalu po znajomości i na preferencyjnych warunkach, grają za mniejsze pieniądze nie po znajomości. 
Zapada decyzja o oddaniu dofinansowania.
Projektu animacji skierowanej do dzieci z Domów Dziecka i klas 1-3 oraz młodych zespołów nie da się uratować. Zaplanowane wydarzenia miały być integralną częścią festiwalu.
Walczymy dalej. 
Jest wtorek godz. 7 30 - dzwoni dziennikarz Paweł Sito – fantastyczny facet – który NIGDY SIĘ NIE PODDAJE umawia nas na spotkanie z Posłem. Rozmawiamy 30 minut. Paweł pokazuje najnowszy nr Newsweeka i artykuł ze zdjęciem mostu Syreny - o tym, jak miasto kieruje swoją ofertę kulturalną w kierunku Wisły. Przekonujemy Go, jak istotne jest to, co chcemy zrobić, opowiadamy o młodych zespołach – prosimy o pomoc. 
Natychmiast zostaje zwołuje zebranie w ratuszu. Błyskawicznie znajduje się lokalizacja. 
Miasto podejmuje próbę zorganizowania imprezy na lotnisku w Bemowie lub Fortach Bema.
Niestety, jest sobota 24 VIII, kończy się czas, brak pieniędzy od sponsorów, pada kampania reklamowa i nie ma wiary w sukces.

PRZEPRASZAM WSZYSTKICH. 
Najbardziej młode zespoły. 

NIE WYBACZĘ SOBIE NIGDY JAK BARDZO SPIEPRZYLIŚMY CAŁOŚĆ.
Tego, że nie dopilnowałem przyjaciela zapewniającego mnie o zebraniu wszystkich dokumentów i pozwoleń na czas. Odmowa otrzymana miesiąc wcześniej nie zamknęłaby jeszcze alternatywnej drogi na inną lokalizację.
Fantastycznych projektów ODDZIAŁU ZAMKNIĘTEGO i powrotu zespołu HUMAN,
setek kapel, które przygotowywały się do występów.

ŻAŁUJĘ, ŻE WYMYŚLIŁEM TEN PROJEKT.

Bardzo dziękuję wszystkim współpracownikom, armii kilkudziesięciu wolontariuszy, nie mam złudzeń – zrobicie razem lub osobno masę wspaniałych imprez. 
JESTEŚCIE FANTASTYCZNI :
Kasia, Kasia, Kasia, Asia, Jola, Ania, Monika, Monika, Monika, Magda, Agnieszka, Dagi, 
Sławek, Maciek, Kuba, Kain, Marcin, Marcin, Łukasz, Grzesiek, Franek, Darek, Mateusz, Michał, Michał, Michał, Wojtek, Andrzej, Kamil, Tomek, Sebastian, Krzysiek, Oskar.
Osobne podziękowania dla autorytetów które zawiodłem.
Wujka Samo Zło, Pawła Sito i Waltera Chełstowskiego.

Waldemar Czapski

 

kolejne informacje:

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.