ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Penksa, Paweł ─ Pandemonium w serwisie ArtRock.pl

Penksa, Paweł — Pandemonium

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 2013
 
1. Pandemonium [05:14]
2. The Valley Of Forgotten Dreams [04:19]
3. Runaway [07:01]
4. Grey Haven [06:40]
5. T.B.C. [05:46]
 
Całkowity czas: 29:00
skład:
Paweł Penksa – instrumenty klawiszowe, programowanie
Kuba Szostak – gitary
Robert Kazanowski – gitary
Błażej Grygiel – „The Voice”
Produkcja – Paweł Penksa i Janek Kluszewski
Mix i Mastering – Janek Kluszewski i Paweł Penksa
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
Album słaby, nie broni się jako całość.
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
Album jakich wiele, poprawny.
Niezła płyta, można posłuchać.
Dobry, zasługujący na uwagę album.
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
Absolutnie wspaniały i porywający album.
Arcydzieło.

Łącznie , ocena:
 
 
Ocena: * Bez oceny
12.05.2013
(Recenzent)

Penksa, Paweł — Pandemonium

Pandemonium to debiutancka, wydana w tym roku, EP-ka Pawła Penksy – klawiszowca znanego chociażby z projektu  Night Rider Symphony, którego album recenzowaliśmy w naszym serwisie. Pięć nagrań i niespełna pół godziny muzyki, które powinny zadowolić miłośników progresywnego, lekko symfonicznego chwilami metalu w instrumentalnej odsłonie.

Całość zaczyna kompozycja tytułowa zainaugurowana wszakże słowami, za które odpowiedzialny jest Błażej Grygiel (Batstab, Hellectricity). Później mamy już do czynienia ekwilibrystyczną, głównie klawiszową, jazdą bez trzymanki silnie inspirowaną stylem Jordana Rudessa z Dream Theater. Zresztą, muzyka tej formacji większym, bądź mniejszym echem odbija się nie tylko w tej kompozycji (zatrzymać się przy niej też mogą, ci którym nieobce są dokonania Liquid Tension Experiment). W podobnej konwencji utrzymany jest najdłuższy w zestawie Runaway, w którym główny melodyczny motyw ma lekko folkowe zabarwienie, oraz kończący całość T.B.C. Kompozycje te są o tyle interesujące, że oprócz górujących nad wszystkim partii klawiszowych słyszymy cięte gitarowe riffy i solowe popisy gościnnie pojawiających się w nich Kuby Szostaka (Night Rider) i Roberta Kazanowskiego (Night Mistress). Pozostałe dwa numery to już zupełnie solowy Penksa. The Valley of Forgotten Dreams jest de facto instrumentalną balladą o nastrojowej melodii, zaś Grey Haven ascetycznym i bardzo klasycznie brzmiącym utworem na pianino. Całości słucha się bardzo dobrze, choć to z pewnością granie mało oryginalne i przeznaczone przede wszystkim dla wielbicieli stylu.

EP-ki można posłuchać w całości na stronie soundcloud.com/pawelpenksa.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2019 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.