ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Light Damage ─ Light Damage w serwisie ArtRock.pl

Light Damage — Light Damage

 
 
1. Eden (9:38)
2. Empty (6:07)
3. The Supper of Cyprianus (9:07)
4. Heaven (8:38)
5. F.H.B. (For Helpful Buddies) (2:36)
6. Touched (6:32)
 
Całkowity czas: 42:38
skład:
Frédérik Hardy - bass, bass pedals, backing vocals
Nicholas-John - lead vocals, guitars, e-bow
Sébastien Pérignon - keyboards, percussion, tubular bells
Stephane Lecocq - lead guitars, little notes©
Thibaut Grappin - drums, percussion
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,2
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,1
Arcydzieło.
,0

Łącznie 3, ocena: Dobry, zasługujący na uwagę album.
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
03.02.2015
(Recenzent)

Light Damage — Light Damage

Kolejny debiutant na europejskiej scenie progresywnego rocka a tym samym i w naszym recenzyjnym dziale. Co ciekawe, debiutant z kraju, z którego dosyć rzadko trafiają do nas płyty. Bo Light Damage to formacja pochodząca z Luksemburga. Mimo, że grupa wywodzi się z tego niewielkiego księstwa, to jej początki sięgają sąsiedniej Belgii. Tam bowiem we wrześniu 2005 roku w ramach Prog-Resiste w słynnym klubie The Spirit of 66 w Verviers spotkali się niejaki Seb (perkusja) z gitarzystą Stephanem Lecocq. Już po powrocie do rodzinnego kraju dołączyli do nich Nicholas-John (wokal, gitara, klawisze) oraz basista Frédérik Hardy i w takim składzie panowie rozpoczęli od grywania coverów Genesis i Pink Floyd. Z czasem założyciela grupy zastąpił na perkusji Thibaut Grappin a skład uzupełnił klawiszowiec Sébastien Pérignon. W tym personalnym zestawieniu muzycy zarejestrowali swój debiutancki krążek zatytułowany po prostu Light Damage, który artyści wydali własnym sumptem jeszcze w zeszłym roku a nakładem niemieckiej wytwórni Progressive Promotion Records oficjalnie trafił do dystrybucji 23 stycznia tego roku.

Niedługi, bo trwający niespełna trzy kwadranse, materiał jest koncept albumem opowiadającym historię osoby, która straciła kogoś bliskiego. Jej graficznym uzupełnieniem jest okładka przedstawiająca rozdarty i zniszczony przez lata kawałek starego materiału…

Pod względem muzycznym to zestaw sześciu, w większości dłuższych i rozbudowanych kompozycji [poza niespełna trzyminutowym i instrumentalnym F.H.B. (For Helpful Buddies)], utrzymanych w klasycznie neoprogresywnym stylu. Muzycy nie szaleją z tempem, powolnie budują swoje utwory zdobiąc je sporą ilością dźwięków solowej gitary i instrumentów klawiszowych, czasami dodając im ostrości ciętymi gitarowymi riffami. Uwagę przykuwa już pierwszy w zestawie i najdłuższy zarazem Eden, czy też prawie 10 – minutowy The Supper of Cyprianus ze świetnym, rozbudowanym i intensywnym instrumentalnie finałem. Warto zauważyć, że barwa głosu Nicholasa-Johna i jego sposób interpretacji szczególnie delikatniejszych muzycznych fragmentów przypominają ewidentnie wokal Stuarta Nicholsona z Galahad (przy okazji, wyróżnia go też lekko francuski akcent). Muzycznie zresztą też chwilami nie jest aż tak daleko od klasyków z Galahad. Wystarczy posłuchać mocnego riffowania w końcówce Heaven, aby się o tym przekonać.

Dużym ratunkiem dla współczesnego neoproga, przy całej jego wtórności, jest solidna melodyka. I trzeba przyznać, że kwintet z Beneluksu całkiem dobrze radzi sobie i na tym polu tworząc klimatyczne i zapamiętywalne kompozycje. Jednym słowem – do muzycznej awangardy może nie należą, ale słucha się ich dobrze.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.