ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Grahan Nash & David Crosby ─ Graham Nash & David Crosby w serwisie ArtRock.pl

Grahan Nash & David Crosby — Graham Nash & David Crosby

 
wydawnictwo: Atlantic 1972
 
Side one
1. "Southbound Train" Graham Nash 3:54
2. "Whole Cloth" David Crosby 4:35
3. "Blacknotes" Graham Nash 0:58
4. "Stranger's Room" Graham Nash 2:28
5. "Where Will I Be?" David Crosby 3:23
6. "Page 43" David Crosby 2:56
Side two
1. "Frozen Smiles" Graham Nash 2:17
2. "Games" David Crosby 4:02
3. "Girl to Be on My Mind" Graham Nash 3:27
4. "The Wall Song" David Crosby 4:37
5. "Immigration Man" Graham Nash 3:02
 
Całkowity czas: 35:26
skład:
David Crosby – vocals all tracks except "Blacknotes"; electric guitar on "Whole Cloth", "Page 43", "Frozen Smiles", "Girl to Be on My Mind", "The Wall Song" and "Immigration Man"; guitars on "Southbound Train", "Where Will I Be?" and "Games": Graham Nash – vocals; piano on "Whole Cloth", "Blacknotes", "Stranger's Room", "Frozen Smiles", "The Wall Song" and "Immigration Man"; organ on "Girl to Be on My Mind" and "The Wall Song"; harmonica on "Southbound Train", "Stranger's Room" and "Frozen Smiles"; guitar on "Southbound Train"
Additional personnel:
Danny Kortchmar – electric guitar on "Whole Cloth", "Stranger's Room", "Page 43", "Frozen Smiles", "Games" and "Girl to Be on My Mind"; Jerry Garcia – pedal steel guitar on "Southbound Train"; electric guitar on "The Wall Song"; Dave Mason – electric guitar on "Immigration Man"; Craig Doerge – electric piano on "Whole Cloth", "Where Will I Be?" and "Frozen Smiles"; piano on "Page 43", "Games" and "Girl to Be on My Mind"; organ on "Stranger's Room"; Leland Sklar – bass on "Whole Cloth", "Stranger's Room", "Where Will I Be?", "Page 43", "Frozen Smiles", "Games" and "Girl to Be on My Mind"; Chris Ethridge – bass on "Southbound Train"; Phil Lesh – bass on "The Wall Song"; Greg Reeves – bass on "Immigration Man"; Russ Kunkel – drums on "Whole Cloth", "Stranger's Room", "Page 43", "Frozen Smiles", "Games" and "Girl to Be on My Mind"; Johnny Barbata – drums on "Southbound Train" and "Immigration Man"; Bill Kreutzmann – drums on "The Wall Song"; David Duke, Arthur Maebe, George Price – French horns on "Stranger's Room"; Dana Africa – flute on "Where Will I Be?"
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,1

Łącznie 1, ocena: Arcydzieło.
 
 
Brak oceny
Ocena: * Bez oceny
04.10.2017
(Recenzent)

Grahan Nash & David Crosby — Graham Nash & David Crosby

Dlaczego nie spytasz drzew, czy cię lubią? Może kłamią i udają, że rosną dla Ciebie.

Jak łatwo jest uwierzyć jeśli w nocy jest światło. Najpierw spróbuj przywołać noc, potem zimę, potem jeszcze śpiew, a jak już wszystko przywołamy to można zasłuchać się w niezwykłą opowieść o słonecznych brzegach rzeki zapomnienia. W otwartych drzwiach świat pusty od nocy. I zdaje się, że on patrzy na mnie, że przyczaił się i czeka.

Debiut połowy kwartetu Crosby Stills Nash and Young czyli płyta „Graham Nash-David Crosby” powstał  w 1972 roku, gdy Stills po raz kolejny nie mógł dogadać się z Youngiem. Dwaj kumple Crosby i Nash postanowili nie zwracać uwagi na to co dzieje się u ich współpracowników i weszli do studia aby nagrać tą płytę.

A debiut ten jest po prostu wyśmienity i smakuje jak dobre stare wino.

Ta płyta jest jak poranna rosa o zapachu słoneczników. Osadzona głęboko w tradycji amerykańskiej muzyki wywołuje niezapomniane chwile w trakcie słuchania. Kompozycje obu muzyków robią wrażenie. Czy country rockowe „Southbound Train” Nasha, czy jazzujące „Games” Crosby’ego, to nie ma znaczenia. To świetnie gra. Pozostaje tylko dać się unieść i swobodnie otworzyć swój umysł na te dźwięki. Jak zwykle harmonie wokalne zostały doprowadzone do perfekcji i ponownie powstała płyta, która wywarła ogromny wpływ na całe pokolenie amerykańskich wykonawców. Mamy tutaj utwory muzyków, które trzymają wysoki poziom. Wędrujące po jazzowej czułości „Whole Cloth” zawsze wywołuje uśmiech na mojej twarzy. Tak dobry wokal Crosby’ego tylko utwierdza mnie w tym,  jak bardzo lubię go słuchać. Albo „Where Will I Be?” – łagodna  akustyczna piosenka z ładną melodią, czy nawiązujący do jego pierwszej solowej, płyty a znany z występów z muzykami Grateful Dead utwór „The Wall Song”.  O! to jest brama. Pełen niesamowitego klimatu spływający w stronę psychodelicznej drogi „The Wall Song” nie znalazł się tu przypadkowo. Duch epoki nadal jest wyraźny.

A Nash? Jego skłonność do bardziej popowych kompozycji w ogóle nie razi. „Blacknotes” to  wokal i fortepian zagrane na żywo, „Strangers Room” jest bardziej rockowe, wspomagane przez orkiestrę a „Frozen Smiles” prowadzi do otwartych bram serdeczności. No i „Immigration Man” autobiograficzna opowieść będąca pod wyraźnym wpływem „Ohio” Neila Younga. Wspaniały utwór kończący ten album.

Tak sądzę, że pory roku dyktować zgięciem przegubów, to piękna, wyśmienita taka umiejętność. My jej nie posiadamy, więc radzę, na południe wędrujmy milordzie. Szukam czarodzieja, czarodzieja, który powie: ”Mosty nie są już potrzebne”.

I czarodziej był tu tylko przez chwilę ale zdążył musnąć moje myśli. Skierował mnie do lasu, do drzew. Dlaczego by nie spytać ich, czy mnie lubią? Może kłamią i udają, że rosną dla mnie.

 

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.