ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Downriver Dead Men Go ─ Departures  w serwisie ArtRock.pl

Downriver Dead Men Go — Departures

 
wydawnictwo: Freia Music 2018
 
1. Lamentation [4:04]
2. Mother [7:15]
3. Loneliest of Creatures [7:53]
4. Prison Walls [8:09]
5. Home [08:01]
6. Uncertainty [13:49]
7. Departures [8:47]
8. Familiar Face [6:13]
9. To Have and To Hold [4:23]
 
skład:
Fernandez Burton – bass
Remco Den Hollander – keyboards
Gerrit Koekebakker - vocals, guitar
Michel Varkevisser – guitar
Manuel Renaud - drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
Album słaby, nie broni się jako całość.
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
Album jakich wiele, poprawny.
Niezła płyta, można posłuchać.
Dobry, zasługujący na uwagę album.
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
Absolutnie wspaniały i porywający album.
Arcydzieło.

Łącznie , ocena:
 
 
Ocena: * Bez oceny
08.03.2018
(Recenzent)

Downriver Dead Men Go — Departures

Downriver Dead Men Go to pochodząca z holenderskiej Lejdy formacja, której muzycy wywodzą się z grupy Caitlin. Początki ich grania sięgają 2010 roku, jednak debiut, zatytułowany Tides, zarejestrowany został cztery lata później. Muzycy wydali go własnym sumptem w niewielkim nakładzie w 2015 roku ale dzięki podpisaniu umowy z holenderską wytwórnią Freia Music płyta ta w następnym roku zyskała swoje drugie życie.

I dokładnie dziś, 8 marca, artyści powracają ze swoim drugim krążkiem zatytułowanym Departures. Równie udanym, a może i ciekawszym i bardziej dojrzałym od debiutu. Albumem, na którym zespół, do tej pory kojarzony z etykietką post – rockową (coś takiego możemy znaleźć choćby na ich profilu facebook), szerzej rozwija stylistyczne skrzydła.

Kwintet, którego skład nie uległ zmianie od wspomnianego Tides, oferuje ponownie muzykę bardzo nastrojową, melancholijną i klimatyczną. Tym razem jednak chyba zdecydowanie mroczniejszą, ciemną i przygnębiającą. Nieprzypadkowo zatem możemy im też dorzucić łatkę dark wave. Na Departures dostajemy blisko siedemdziesiąt minut muzyki i dziewięć, w większości dosyć długich (7 – 8 minutowych), niespiesznych, niekiedy snujących się, kompozycji o balladowym charakterze.

Całość zaczyna mocno ambientowy i ilustracyjny, pełniący rolę pewnego wstępu, Lamentation. Wraz z drugim Mother wchodzimy jednak w bardziej reprezentatywne dla nich klimaty. Sama kompozycja ma bardzo Antimatterowy posmak i powinna przypaść do gustu miłośnikom twórczości Micka Mossa. Do tego zapamiętywalna melodia czyni z niej jeden z najlepszych utworów w zestawie. Wcale nie gorszy jest kolejny, jeszcze bardziej powolny, Loneliest of Creatures, okraszony pięknym gitarowym solo. We wspomnianym już, Antimatterowym stylu jest też balladowy Familiar Face. Ale nie tylko z takim graniem mamy tu do czynienia. Są też i rzeczy szybsze, takie jak Prison Walls, z gęstą, post rockową, gitarową ścianą. Ten post rock słychać też w najdłuższym, bo 14 – minutowym, wielowątkowym Uncertainty. Ciekawie urozmaica album tytułowy Departures. Utrzymany w orientalnym i etnicznym zabarwieniu ewidentnie przywołuje Gabrielowskie Passion. Płytę kończy najbardziej posępny na niej To Have and To Hold, który mógłby trafić na któryś z albumów naszego… Metusa. Nad tymi wszystkimi wymienionymi wcześniej brzmieniowymi tropami unosi się jeszcze Pinkfloydowy duch, dodający niewątpliwie Departures swoistej szlachetności.

Minusem albumu jest niewątpliwie jego długość. Odchudzenie go o dwadzieścia minut, poprzez skrócenie niektórych muzycznych tematów, uczyniłoby go zdecydowanie bardziej atrakcyjnym dziełem. Choć i tak to rzecz godna uwagi. Do posłuchania w ciemności, zamyśleniu i skupieniu…

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2018 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.