ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
- 24.04 - Warszawa
- 25.04 - Kraków
- 25.04 - Poznań
- 26.04 - Szczecin
- 27.04 - Koszalin
- 28.04 - Gdynia
- 10.05 - Piekary Śląskie
- 11.05 - Kraków
- 12.05 - Lublin
- 25.04 - Bielsko-Biała
- 26.04 - Ostrów Wielkopolski
- 27.04 - Wrocław
- 28.04 - Poznań
- 04.05 - Lublin
- 10.05 - Łódź
- 11.05 - Warszawa
- 17.05 - Gorzów
- 18.05 - Szczecin
- 19.05 - Bydgoszcz
- 26.04 - GDAŃSK
- 27.04 - Złocieniec
- 07.05 - Chorzów
- 08.05 - Siemianowice Śląskie
- 09.05 - Siemianowice Śląskie
- 17.05 - Wrocław
- 19.05 - Katowice
- 20.05 - Ostrava
- 21.05 - Warszawa
- 22.05 - Kraków
- 25.05 - Łódź
- 25.05 - Zabrze
- 26.05 - Zabrze
- 08.06 - Żórawina
- 29.06 - Toruń
- 30.06 - Toruń
- 11.07 - Bolków
- 12.07 - Bolków
- 13.07 - Bolków
- 12.07 - Żerków
- 13.07 - Katowice
 

wywiady

28.10.2015

"Moja rola jest gdzieś między kompozytorem i dyrygentem, który pomaga muzykom dopasować się do elektronicznych ram" - wywiad z St Germain

Dwadzieścia lat po debiutanckim albumie Boulevard, piętnaście po krążku Tourist i po ogólnoświatowej trasie koncertowej, St Germain, powraca z nowym albumem studyjnym! Ten niezwykły artysta tworzący muzykę z pogranicza ambientu, deep house’u i dream popu zaprosił tym razem do współpracy muzyków z Mali i stworzył płytę o niezwykle bogatym brzmieniu. Podczas trasy promującej krążek artysta po raz pierwszy zawita do Warszawy i wystąpi 5.11 w klubie Stodoła, a nam udało się zamienić kilka słów z muzykiem.

Konrad Siwiński (Artrock.pl): 15 lat czekaliśmy na nowe, studyjne dźwięki od St Germain. Dlaczego?

St Germain: Po nagraniu albumu Tourist zagrałem 250 koncertów na całym świecie przez ponad 2 lata. Był to dla mnie dość wymagający czas i potrzebowałem przerwy od muzyki. W międzyczasie zająłem się innymi projektami. Wśród nich były mniej i bardziej istotne, ale mogę wspomnieć, że wyprodukowałem album Soel, trębacza, którego można usłyszeć na płycie Tourist oraz zremixowałem kawałki Gregory Portera dla Blue Note. A teraz, cóż, postanowiłem wrócić!

KS: St Germain to świetny album, w którym zdecydowałeś się wymieszać m.in. deep house z muzyką afrykańską. Skąd ten pomysł?

SG: Tak szczerze to pracę nad tym albumem rozpocząłem prawie 10 lat temu, w 2006. Ale wtedy zabrzmiało to dla mnie zbyt europejsko! Wywróciłem wszystko do góry nogami, poszukałem nowych inspiracji i zacząłem nagrywać od nowa z muzykami z Mali.

KS: W utworze „Real Blues” słyszymy wokal Lightnin’ Hopkinsa. Dlaczego zdecydowałeś się samplować akurat jego głos?

SG: Obok Johna Lee Hookera jest to zdecydowanie mój ulubiony muzyk bluesowy. Ich głosy, to jak grają na gitarach… To nie był pierwszy raz, gdy wykorzystałem Hopkinsa. Samplowałem go już w 1994 w utworze „Alabama Blues”, który otworzył mi drzwi do międzynarodowej kariery.

KS: W dzisiejszych czasach fani muzyki wolą słuchać jej w serwisach streaminowych lub za darmo w sieci. Coraz mniej osób kupuje albumy, ale jednocześnie wytwórniom zależy na zyskach. Gdzieś w tym wszystkim jest artysta, który chce zarabiać na swojej twórczości. Jak się odnajdujesz na współczesnym rynku muzycznym?

SG: Wszystko ma swoje wady i zalety. To, co mówisz jest prawdą, ale z drugiej strony w Internecie możesz odkryć tak wiele różnej muzyki. A kto wie, czy po szybkim przesłuchaniu nie kupisz albumu? To również jest obecnie bardzo proste. Jeśli chodzi o mnie to jestem wielkim fanem płyt vinylowych, które kupuję, bo jakość dźwięku jest nieporównywalna do żadnych innych źródeł.

KS: Już 5 listopada zagrasz koncert w Warszawie. Czego możemy się spodziewać po Twoim występie? Będziesz sam, czy wystąpisz z zespołem?

SG: Będzie to moja pierwsza wizyta w Warszawie! Na pewno zaprezentuję dużo muzyki z nowego albumu, ale też spojrzymy w przeszłość na inne płyty.  Na scenie zobaczycie 8 osób z takimi instrumentami jak kora, N’Goni, gitara, bass, klawisze, saksofon i instrumenty perkusyjne. Moja rola jest gdzieś między kompozytorem i dyrygentem, który pomaga muzykom dopasować się do elektronicznych ram.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.