ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Redemption ─ Snowfall On Judgment Day  w serwisie ArtRock.pl

Redemption — Snowfall On Judgment Day

 
wydawnictwo: InsideOut Music 2009
 
1. Peel [6:31]
2. Walls [6:46]
3. Leviathan Rising [6:41]
4. Black and White World [8:03]
5. Unformed [6:29]
6. Keep Breathing [7:36]
7. Another Day Dies [5:14]
8. What Will You Say [5:20]
9. Fistful of Sand [6:35]
10. Love Kills Us All
Life in One Day [10:59]
 
Całkowity czas: 70:24
skład:
Ray Alder - Vocals / Nicolas van Dyk - Guitars, Keyboards / Bernie Versailles - Guitars / Sean Andrews - Bass / Chris Quirarte - Drums / Greg Hosharian - Keyboards
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 2
Niezła płyta, można posłuchać.
› 4
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 1
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 7
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 4
Arcydzieło.
› 7

Łącznie 25, ocena: Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
27.07.2010
(Recenzent)

Redemption — Snowfall On Judgment Day

Spojrzałem na recenzje Redemption w naszym serwisie i wyszło mi, „żem prawie specjalista” od tej amerykańskiej kapeli. No bo przy okazji trzech ostatnich wydawnictw grupy pogimnastykowałem trochę palce przy komputerowej klawiaturze (kiedyś pisało się o myślach przelanych na papier, ech…) i niejako poczułem się w obowiązku napisania słów paru o czwartym studyjnym dokonaniu Amerykanów. Co ciekawe, recenzując ich poprzednie wydawnictwa więcej marudziłem, niż chwaliłem. A jednak na „Snowfall On Judgment Day” czekałem z dużym zaciekawieniem. Czekałem i nie rozczarowałem się.

Bo kapela Nicka Van Dyk’a z każdym albumem pnie się w górę i coraz wyżej podnosi sobie poprzeczkę. To ich najlepszy krążek, poczynając od przykuwającej okładki a na muzyce kończąc. Niby niewiele się zmieniło. Sekstet w dalszym ciągu eksploruje rewiry czystego i klasycznego progmetalowego grania, w których słychać fascynację Dream Theater. Dodatkowo czyni to, jak to zwykle, na bardzo wysokim technicznym poziomie, pokazując swój kunszt w niekrótkich, wielowątkowych formach.

Album przyciąga głównie swoją przystępnością. Muzycy stępili nieco ostrze (spokojnie, nie zalewają nas balladami – w takiej konwencji dostajemy tylko naprawdę ładny „What Will You Say?”) stawiając raczej na atmosferę i klimat, a dopiero później na perfekcję. Posłuchajcie zresztą czwartego „Black And White World” – murowanego kandydata do progmetalowego hitu minionego roku. Piękne klawisze we wstępie, wyparte przez soczysty riff, z czasem przykryty przez rewelacyjnie śpiewającego Aldera. No i jeszcze do tego ta znakomita melodia… Przebojowości trudno też odmówić „Walls”, głównie ze względu na mocny refren. Żeby nie było – bezkompromisowej, szybkiej, metalowej jazdy też doświadczymy, choćby w inaugurującym całość „Peel”. Może nie powala na kolana taki „Fistful Of Sand”, ale już następujący po nim, kończący całość, jedenastominutowy „Love Kills Us All / Life In One Day” spełnia wymogi prawdziwego opus magnum albumu. Interesująco wypadają w nim ciekawie i ze smakiem wykorzystywane instrumenty klawiszowe łagodzące – jak wspomniałem wcześniej - brzmienie całości. Magnesem dla wielu powinna być kompozycja „Another Day Dies”, w której gościnnie zaśpiewał James LaBrie. Jego wokal jeszcze mocniej przypomina, jak niedaleko Redemption do muzyki znacznie sławniejszych kolegów z Teatru Marzeń.

No i ma ta płyta szczególną, smutną otoczkę. Niedługo przed oficjalną premierą albumu lider grupy – Nick Van Dyk – poinformował fanów o swojej ciężkiej chorobie…
 

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.