ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Threshold ─ Wounded Land w serwisie ArtRock.pl

Threshold — Wounded Land

 
wydawnictwo: Giant Electric Pea 1993
 
1. Consume To Live [8:11]
2. Days Of Dearth [5:26]
3. Sanity's End [10:21]
4. Paradox [7:15]
5. Surface To Air [10:14]
6. Mother Earth [5:52]
7. Siege Of Baghdad [7:44]
8. Keep It With Mine [2:27]
 
Całkowity czas: 57:30
skład:
Karl Groom - guitars, bass pedals; Richard West - keyboards; Jon Jeary - bass, acoustic guitar, backing vocals; Nick Midson - guitars; Damian Wilson - vocals; Tony Grinham - drums
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 0
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 2
Arcydzieło.
› 2

Łącznie 4, ocena: Arcydzieło.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
03.06.2000
(Recenzent)

Threshold — Wounded Land

Było to w styczniu 1996 r. Zimowy, zaśnieżony Kraków i moja zwykła droga w celu wertowania nudnych woluminów w Jagiellonce - droga jakoś zawsze "dziwnym trafem" wiodąca przez Szpitalną 7... Tym razem wybór tradycyjnie cieniutkiej, studenckiej kieszeni padł na opatrzony intrygującą okładką debiut grupy Threshold.... Czemu ? Wyobraźcie sobie z jednej strony przeżywane zauroczenie Dream Theater i Magellanem, a z drugiej brytprogiem. Sprzedawca puszcza Wam w sklepie pierwszy kawałek: klimatyczny, narastający, klawiszowy początek, po którym wchodzi ostry, świetny, metalowy riff, jeszcze chwila, a klawisze zaczynają wygrywać orientalizujący motyw, a kiedy pojawia się wokal następuje zupełny odlot - to przecież wspaniały, wysoki, porównywalny z tym od LaBrie głos Damiana Wilsona, który zdążył mnie już zauroczyć na wyśmienitym debiucie formacji Landmarq.

Tak prezentuje się w akcji Threshold, którego muzykę najprościej można określić jako metalową odmianę brytprogu. Z jednej strony mamy tu heavy metalowe gitary, z drugiej charakterystyczne dla noeprogressive brzmienie syntezatorów, częste zmiany nastroju i niezbyt skomplikowane, za to piękne i wysmakowane aranżacje. Oprócz Wilsona zespół z okresu Wounded Land tworzyli: współpracownik Clive'a Nolana - Karl Groom ze swoją krzyczącą gitarą, znany z doskonałegu projektu Casino - Jon Jeary - bas, gitara akustyczna, Tony Grinham - dr, Nick Midson - g i Richard West - k. Trzeba przyznać, że album nie zawiera momentów słabych - można natomist wyróżnić wspomniane orientalizmy w Consume To Live, a także - zwłaszcza te akustyczne - w Siege Of Baghdad, pęd do przodu w Paradox, wybitnie melodyjne i klimatyczne części w długim Surface To Air oraz prześliczne, choć tak króciutkie zakończenie w postaci Keep It With Mine.

Teraz progmetal, poza nielicznymi wyjątkami, niczym szczególnym już nie zaskakuje - prawdę mówiąc mamy go aż w nadmiarze. Jest wiele zespołów technicznie lepszych i bardziej pomysłowych niż ówczesny, a zwłaszcza i obecny Threshold, ale pamiętajmy, że Wounded Land wydany w 1993 r. to już klasyka. Wtedy to było świeże, a dzisiaj wciąż piękne. Tamtej drogi do Jagiellonki nie zapomnę nigdy bo dała mi nową jakość w progresywnej muzyce - dała mi Threshold. Pamiętajcie, że chodzenie do biblioteki czasami się opłaca :-)))

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.