ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Godsticks ─ Emergence w serwisie ArtRock.pl

Godsticks — Emergence

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 2015
 
1. Below The Belt (6:21)
2. Ruin (3:59)
3. Much Sinister (4:30)
4. Exit Stage Right (5:42)
5. All That Remains (4:37)
6. Hopeless Situation (4:30)
7. One Percent (6:29)
8. Emergence (6:11)
9. Leave Or Be Left (1:07)
10. Lack Of Scrutiny (7:00)
 
Całkowity czas: 50:26
skład:
Darran Charles - Guitars, Vocals, Keyboards
Steve Roberts - Drums, Keyboards
Dan Nelson - Bass

Bruce Soord - Backing Vocals (2 & 4)
Rick Musallam - Backing Vocals (2)
Moray MacDonald - Keyboards (3), String & Horn Arrangements (5 & 10)
Kaysha Louvain - Backing Vocals (5)
Jessica Moncrieff - Violin (5)
Triona Milna - Viola (5)
Rory Simmons - Trumpet (10)
Barnaby Dickinson - Trombone (10)
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
Album słaby, nie broni się jako całość.
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
Album jakich wiele, poprawny.
Niezła płyta, można posłuchać.
Dobry, zasługujący na uwagę album.
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
Absolutnie wspaniały i porywający album.
Arcydzieło.

Łącznie , ocena:
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
22.12.2015
(Recenzent)

Godsticks — Emergence

Godsticks to formacja pochodząca z walijskiego Cardiff, którą tworzy trzech muzyków: wokalista, gitarzysta i klawiszowiec Darran Charles, perkusista i klawiszowiec Steve Roberts oraz basista Dan Nelson. Swoją wydawniczą działalność panowie rozpoczęli w 2008 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała EP-ka Godsticks. Od tego czasu zarejestrowali jeszcze dwa pełnowymiarowe krążki  - Spiral Vendetta z 2010 roku oraz wydany w 2013 roku album The Envisage Conundrum. Mieli też okazję dzielić scenę podczas tras koncertowych z The Aristocrats, bądź supportować The Pineapple Thief.

Tyle krótkiej, aczkolwiek obowiązkowej historii, wszak debiutują w naszym recenzyjnym dziale. Wydany na początku września tego roku Emergence jest ich trzecim wydawnictwem i stawia ich w naprawdę dobrym świetle. Przede wszystkim jako bardzo sprawnych instrumentalistów o sporej technice. Trudno też coś zarzucić samym kompozycjom. To dziesięć treściwych numerów utrzymanych w klimatach alternatywnego metalu, rocka, czy też metalu progresywnego. Króluje w nich gitara Charlesa, głównego kompozytora formacji, serwującego mocne, cięte, ale też i mroczne riffy (dobrze z muzyką koresponduje szata graficzna albumu). Wszystko to zaś jest ubrane w niestandardowe podziały rytmiczne. Mimo tego artyści nie zapominają o dobrej melodii. Przykładem tego niech będzie otwierający płytę i najlepszy w zestawie Below The Belt (do tego mający fajny groove), czy Exit Stage Right. Ważne też, że muzycy potrafią nieco urozmaicić formę, w której się poruszają. I tak w połowie krążka słyszymy nastrojowy, rozpoczęty bardzo akustycznie All That Remains, w którym później słychać subtelne smyczki, a w zamykającym album Lack Of Scrutiny słyszymy puzon i trąbkę. Rzecz fajnie brzmi, wszak za jej produkcję wziął się James Loughrey (Manic Street Preachers, Def Leppard). A skoro przy nazwiskach jesteśmy, warto odnotować, że w Ruin i Exit Stage Right możemy usłyszeć głos Bruce’a Soorda z The Pineapple Thief.

Może nie jest to rzecz przełomowa, ale powinna zaintrygować fanów ciężkich metalowych dźwięków w dosyć mrocznym sosie.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.