ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Godsticks ─ Emergence w serwisie ArtRock.pl

Godsticks — Emergence

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 2015
 
1. Below The Belt (6:21)
2. Ruin (3:59)
3. Much Sinister (4:30)
4. Exit Stage Right (5:42)
5. All That Remains (4:37)
6. Hopeless Situation (4:30)
7. One Percent (6:29)
8. Emergence (6:11)
9. Leave Or Be Left (1:07)
10. Lack Of Scrutiny (7:00)
 
Całkowity czas: 50:26
skład:
Darran Charles - Guitars, Vocals, Keyboards
Steve Roberts - Drums, Keyboards
Dan Nelson - Bass

Bruce Soord - Backing Vocals (2 & 4)
Rick Musallam - Backing Vocals (2)
Moray MacDonald - Keyboards (3), String & Horn Arrangements (5 & 10)
Kaysha Louvain - Backing Vocals (5)
Jessica Moncrieff - Violin (5)
Triona Milna - Viola (5)
Rory Simmons - Trumpet (10)
Barnaby Dickinson - Trombone (10)
 
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Ocena: 7 Dobry, zasługujący na uwagę album.
22.12.2015
(Recenzent)

Godsticks — Emergence

Godsticks to formacja pochodząca z walijskiego Cardiff, którą tworzy trzech muzyków: wokalista, gitarzysta i klawiszowiec Darran Charles, perkusista i klawiszowiec Steve Roberts oraz basista Dan Nelson. Swoją wydawniczą działalność panowie rozpoczęli w 2008 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała EP-ka Godsticks. Od tego czasu zarejestrowali jeszcze dwa pełnowymiarowe krążki  - Spiral Vendetta z 2010 roku oraz wydany w 2013 roku album The Envisage Conundrum. Mieli też okazję dzielić scenę podczas tras koncertowych z The Aristocrats, bądź supportować The Pineapple Thief.

Tyle krótkiej, aczkolwiek obowiązkowej historii, wszak debiutują w naszym recenzyjnym dziale. Wydany na początku września tego roku Emergence jest ich trzecim wydawnictwem i stawia ich w naprawdę dobrym świetle. Przede wszystkim jako bardzo sprawnych instrumentalistów o sporej technice. Trudno też coś zarzucić samym kompozycjom. To dziesięć treściwych numerów utrzymanych w klimatach alternatywnego metalu, rocka, czy też metalu progresywnego. Króluje w nich gitara Charlesa, głównego kompozytora formacji, serwującego mocne, cięte, ale też i mroczne riffy (dobrze z muzyką koresponduje szata graficzna albumu). Wszystko to zaś jest ubrane w niestandardowe podziały rytmiczne. Mimo tego artyści nie zapominają o dobrej melodii. Przykładem tego niech będzie otwierający płytę i najlepszy w zestawie Below The Belt (do tego mający fajny groove), czy Exit Stage Right. Ważne też, że muzycy potrafią nieco urozmaicić formę, w której się poruszają. I tak w połowie krążka słyszymy nastrojowy, rozpoczęty bardzo akustycznie All That Remains, w którym później słychać subtelne smyczki, a w zamykającym album Lack Of Scrutiny słyszymy puzon i trąbkę. Rzecz fajnie brzmi, wszak za jej produkcję wziął się James Loughrey (Manic Street Preachers, Def Leppard). A skoro przy nazwiskach jesteśmy, warto odnotować, że w Ruin i Exit Stage Right możemy usłyszeć głos Bruce’a Soorda z The Pineapple Thief.

Może nie jest to rzecz przełomowa, ale powinna zaintrygować fanów ciężkich metalowych dźwięków w dosyć mrocznym sosie.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2021 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.