ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Charisma ─ Karma w serwisie ArtRock.pl

Charisma — Karma

 
wydawnictwo: Massacre Records 1999
 
1.State Design (3:33)/ 2.Karma (4:58)/ 3.The Prophets (5:13)/ 4.Money Money Money (3:32)/ 5.Warm My Soul (5:50)/ 6.Find Me In Space (5:26)/ 7.Open Eye (4:11)/ 8.Serpent (5:27)/ 9.Deeper Ground (7:21)
 
Całkowity czas: 45:33
skład:
Anette Kienzle - voc / Achim Welsch - git / Richard Seibel - key / Giovanni Soulas - bas / E.T.Hammer, Frank Dapper, Marcus Blind, Lars Hornig - dr
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 0
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 3
Arcydzieło.
› 1

Łącznie 4, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: * Bez oceny
29.11.2003
(Recenzent)

Charisma — Karma

Na krążek Charisma trafiłem zupełnie przypadkowo przechadzając się z koszykiem pełnym płyt po jednym z wirtualnych sklepów oferującym progresywne brzmienia. Kompletnie nie wiedziałem co to za muzyka. Uwagę moją przykuła atrakcyjna cena. Niewiele się zastanawiając album zakupiłem. Nawet przez chwilkę nie przypuszczałem, iż owa płyta znajdzie się na topie najczęściej obsłuchiwanych przeze mnie wydawnictw...

Charisma to projekt wymyślony przez panów Achima Welscha i Giovanni Soulasa, niemieckich progmetalurgów na co dzień pogrywających w Ivanhoe. Zaprosili oni do współpracy znajomych klawiszowców i bębniarzy oraz przeuroczą wokalistkę Annette Kienzle. Wybór był dość ciekawy gdyż Annette jako wokalistka jazzowa i profesjonalna nauczycielka śpiewu nigdy wcześniej z progmetalem nie miała nic wspólnego. Strzał okazał się wyśmienity. Pani Kienzle jest niewątpliwie ozdobą tej płyty ze swoim znakomitym głosem przypominającym odrobinkę Doro Pesch i Sylvie Grare (Headline). Zaznaczam, że nie jestem zwolennikiem żeńskich wokaliz w muzyce metalowej jednakże są chlubne wyjątki, do których Annette zdecydowanie należy.

Płyty Charisma słucha się wspaniale. Melodyjny (nawet bardzo) klasyczny progmetal utrzymany w stylu Dream Theater’owego Awake , Vanden Plas’owego Colour Temple , Conception’owej Flow oraz, co jest oczywiste, Ivanhoe’wego Polarized . Nie przesadzę gdy stwierdzę, że hit goni tu hit. Począwszy od energetycznego State Design zaskakiwani jesteśmy sporą dawką profesjonalnego grania, świetnego brzmienia i niebanalnej melodyki. Na uwagę zasługuje arcyzacna ballada metalowa The Prophets oraz mój ulubiony Warm My Soul . Ten ostatni stał się żelazną pozycją repertuaru mego samochodowego odtwarzacza, który zmuszony jest nieraz do wielokrotnego grania w kółko owego kawałka. Urzekła mnie wymieniona wcześniej melodyka, odrobinkę melancholijna oparta na świetnym dialogu fortepianu z kontrapunktującymi ostrymi riffami, no i oczywiście cudowny głos Annette:-) Na Karmie znajdziemy wiele więcej zacnych utworów, wśród których są i covery. Pierwszy to Money, Money, Money z repertuaru Abby (sic!), drugi, Deeper Ground znany z niezapomnianego debiutu Ivanhoe Visions and Reality . Prawdę mówiąc uwielbiam przeróbki popowych songów na metalową, a tym bardziej progmetalową modłę. Charisma zmienili przebój Abby prawie nie do poznania. Przesłuchując płytę po raz pierwszy minęła chyba z jedna czwarta utworu zanim zorientowałem się „co i zacz”:-)

Świetna płyta, do której często się wraca. Szkoda tylko , iż jest to projekt i Bozia jedyna wie (no i panowie Welsch i Soulas:-) czy pojawi się kolejna odsłona Charisma.

Gorąco polecam nawet przeciwnikom śpiewających pań.

ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.