ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Jarre, Jean Michel ─ Jean Michel Jarre In Concert Houston-Lyon w serwisie ArtRock.pl

Jarre, Jean Michel — Jean Michel Jarre In Concert Houston-Lyon

 
wydawnictwo: Dreyfus 1987
 
1. Oxygene V (Jarre) [01:16]
2. Ethnicolor (Jarre) [09:39]
3. Chants Magnetiques I/Magnetic Fields I (Jarre) [04:35]
4. Souvenir de Chine/Souvenir Of China (Jarre) [03:32]
5. Equinoxe (Jarre) [03:43]
6. Rendez-Vous III (Harpe Laser/Laser Harp) (Jarre) [04:27]
7. Rendez-Vous II (Jarre) [11:07]
8. Ron’s Piece (Jarre) [04:40]
9. Rendez-Vous IV (Jarre) [04:54]
 
Całkowity czas: 48:00
skład:
Jean-Michel Jarre – Seiko DS-250, Elka Synthex, Moog, Roland JX-P8, Fairlight CMI, E-mu Emulator II, Eminent 310A, EMS Synthi AKS, Laser Harp, RMI, OBX, DX100, Matrisequencer, Roland TR-808, Linn 9000, Prophet, Casio CZ 5000, ARP 2600. Concert Houston: Michel Geiss – Synthetiseurs / Synthesizers. Sylvain Durand – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Dominique Perrier – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Francis Rimbert – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Pascal Lebourg – Claviers et synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Christine Durand – Soprano. Joe Hammer – Batterie / Drums. Kirk Whalum – Sax Alto. The High School Of The Performing Arts, The Singing Boys Of Houston – Chorale/Choir. Rendez-Vous Lyon: Michel Geiss – Synthetiseurs / Synthesizers. Francis Rimbert – Claviers et Synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Pascal Lebourg – Claviers et Synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Sylvain Durand – Claviers et Synthetiseurs / Keyboards and Synthesizers. Guy Delacroix – Basse / Bass. Joe Hammer – Batterie / Drums. Dino Lumbroso – Percussions. Kirk Whalum – Sax Alto. Christine Durand – Soprano. Les musiciens de / Musicians of L’Orchestre National de Lyon. Les musiciens de L’ Opera de Lyon. Marianne Pollin, Anne Rouch, Anne Menier, Cecile Molinaro, Claude Boisselier, Marie-Caroline Mathias, Francoise Guiriec, Aloyo Tsuzuraki – Violons / Violins. Philippe Cauchy, Jean-Michel Bardet, Raymond Patry, Marc Desseigne, Jean Gotthold, Pierre Girard – Trombones. Michel Molinaro, Joel Nicod – Cors / Horns. Choeurs d’enfants / Children Choir of La Cigale de Lyon. Voix feminines / Female Voices of Le Cantrel de Lyon. Christian Wagner – Direction des choeurs / Choir Conductor.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
› 0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
› 0
Album słaby, nie broni się jako całość.
› 0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
› 0
Album jakich wiele, poprawny.
› 1
Niezła płyta, można posłuchać.
› 0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
› 0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
› 1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
› 3
Arcydzieło.
› 2

Łącznie 7, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
07.08.2012
(Recenzent)

Jarre, Jean Michel — Jean Michel Jarre In Concert Houston-Lyon

Ćwiara minęłaTM AD 1987!

“Chińskie Koncerty” to był dość specyficzny album: dokumentacja nietypowych koncertów w Państwie Środka, w repertuarze oprócz doskonale znanych utworów sporo nowości zainspirowanych podróżą do Chin plus „Dżonki rybaków o zmierzchu” – adaptacja ludowej melodii chińskiej. „Cities In Concert” to już inna sprawa. Sama klasyka (choć „Oxygene” pojawia się tylko jako nieco ponad minutowe intro), wybrana z dwóch wielkich plenerowych koncertów – najpierw 5 kwietnia 1986 Jarre pobił swój własny rekord co do ilości widzów na koncercie, gromadząc w Houston na występie dla upamiętnienia 150-lecia powstania Houston i stanu Teksas półtora miliona ludzi; równo pół roku później w rodzinnym Lyonie u stóp wzgórz Fourvieres zebrało się 800 tysięcy osób. Koncert miał też wyjątkowego widza; z katedry w Lyonie show Jarre’a podziwiał bowiem Jan Paweł II, który wcześniej pobłogosławił zebranych.

Na płycie mamy wybrane fragmenty obu koncertów: oprócz przebojów („Magnetic Fields I”, „Rendez-Vous IV”, „Souvenir Of China”) także ambitne, bardziej złożone utwory („Ethnicolor” i przede wszystkim „Rendez-Vous II”). Całość zagrana została bardzo dynamicznie, z energią – zwłaszcza finałowe „Rendez-Vous IV” wbija w ziemię – i odpowiednio zmiksowana (świetnie słychać reakcję publiczności – zwłaszcza właśnie w „Rendez-Vous IV”). Nie brakuje momentów nastrojowych (elegijne „Ron’s Piece) i ciekawostek: dzwony katedry lyońskiej i błogosławieństwo papieża intrygująco otwierają „Rendez-Vous III”, w którym sam główny bohater widowiska popisuje się na laserowej harfie; orkiestra bardzo efektownie uzupełnia należycie dramatyczny, podniosły „Rendez-Vous II”; w pierwszą, teksańską część płyty zmontowano z muzyką fragmenty radiowych zapowiedzi, informacje o korkach wokół Houston w czasie koncertu; a na sam koniec „Rendez-Vous IV” znów słyszymy głos Jana Pawła II. Dobrej nocy!

Wspólnie z Chińskimi Koncertami – must have, jeśli chodzi o Jarre’a. A tak poza tym – bardzo fajny album koncertowy.


 

Płyta funkcjonuje na rynku pod kilkoma tytułami - głównie jako "Cities In Concert Houston-Lyon".
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
Picture theme from Riiva with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2019 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.