ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu Brooks & Dunn ─ Steers & Stripes w serwisie ArtRock.pl

Brooks & Dunn — Steers & Stripes

 
wydawnictwo: Arista Nashville 2001
dystrybucja: Sony Music Polska
 
1. Only In America (Brooks, Cook, Rodgers) [04:29]
2. The Last Thing I Do (Murphy, Tribble) [04:02]
3. The Long Goodbye (Brady, Keating) [03:51]
4. Go West (Brooks, DiPiero) [03:56]
5. My Heart Is Lost To You (Beavers, Harrington) [02:59]
6. Good Girls Go To Heaven (Dunn, McBride, Camp) [02:50]
7. When She’s Gone She’s Gone (Douglas, Holyfield) [04:25]
8. Ain’t Nothin’ ‘Bout You (Shapiro, Rutherford) [03:22]
9. Unloved (Diamond, Follese) [04:30]
10. Deny Deny Deny (Brooks, DiPiero) [03:20]
11. Lucky Me Lonely You (Dunn, McBride, Camp) [03:24]
12. I Fall (Brooks, Cook) [03:15]
13. Every River (Richewy, Petraglia, Littlefield) [03:29]
14. See Jane Dance (Crowe) [04:12]
 
Całkowity czas: 52:14
skład:
Kix Brooks – Lead & Background Vocals. Ronnie Dunn – Lead & Background Vocals. J.T. Corenflos – Electric Guitars. Kenny Greenberg – Electric Guitars. Brent Mason – Electric Guitar, Gut String Guitar. Brent Rowan – Acoustic Guitar, Electric Guitar. Dan Dugmore – Steel Guitar. Paul Franklin – Steel Guitar, Dobro. B. James Lowry – Acoustic Guitar. Greg Davis – Banjo. Aubrey Haynie – Fiddle. Mindi Abair – Saxophone. Steve Nathan – Hammond B3 Organ, Keyboards, Piano, Synthesizer. Michael Rhodes – Bass Guitar. Shannon Forest – Drums. Bob Bailey – Background Vocals. Kim Fleming – Background Vocals. Vicki Hampton – Background Vocals. Gene Miller – Background Vocals. Kim Richey – Background Vocals. Chris Rodriguez – Background Vocals. John Wesley Ryles – Background Vocals. Harry Stinson – Background Vocals. Trisha Yearwood – Background Vocals. Strings by The Nashville String Machine conducted by David Campbell.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
Album słaby, nie broni się jako całość.
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
Album jakich wiele, poprawny.
Niezła płyta, można posłuchać.
Dobry, zasługujący na uwagę album.
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
Absolutnie wspaniały i porywający album.
Arcydzieło.

Łącznie , ocena:
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
27.07.2013
(Recenzent)

Brooks & Dunn — Steers & Stripes

Wąsaci panowie w kapeluszach, projekt graficzny okładki, wydawca… cóż, jeśli ktoś spodziewał się po tej płycie najbardziej typowego, mrągowskiego country, to trudno się mu dziwić. Tymczasem na całej płycie jeden utwór z czternastu tak naprawdę da się podpiąć pod Nashville. „Steers & Stripes” – dziesiąta płyta nieistniejącego już duetu Brooks & Dunn – to zdecydowanie najbardziej zaskakująca płyta, jaka trafiła do cyklu wakacyjnego.

Już pierwsze sekundy tej płyty, to jest mały szok: nie mający nic wspólnego z (jakkolwiek rozumianym) country konkretny, szorstki gitarowy riff, o zdecydowanie rockowym charakterze i sporej ostrości. I taki zdecydowanie rockowy charakter ma cały utwór: gitarowe grzanie ładnie przegryza się z rozpędzonym tempem i miękkimi, melodyjnymi wokalami (bodaj jedyny element „Only In America”, gdzie słychać coś z brzmień Nashville). „The Last Thing I Do” to z kolei coś pod ZZ Top; hałaśliwe gitary ciekawie uzupełnia tu fortepian i Hammondowe dodatki. Nieco spokojniej, ale wciąż rockowo wypadają „Go West” i „Every River” – porcja amerykańskiego rocka „środka”, z należytą przestrzenią, przeciągłymi dźwiękami gitar slide uzupełniających solidniejsze riffowanie i nadającymi klimat Hammondami. „Good Girls Go To Heaven” znów skręca w stronę teksańskiego rocka, znów pojawiają się hałaśliwe gitary i Hammondy, ciekawie skontrapunktowane wstawkami smyczków i gitary akustycznej. Solidne riffowanie (ciekawie uzupełnianie chórkami i dwugłosami) pojawia się w „Ain’t Nothing ‘Bout You”. Na finał dostajemy „See Jane Dance” – świetny kawałek w stylu teksańskiego rocka, z mocnym drive’em, zachrypniętymi gitarami i Hammondem.

Kix Brooks i Ronnie Dunn zaproponowali też porcję muzyki o nieco łagodniejszym charakterze: nie brakuje tu chwil spokojniejszych, bardziej nastrojowych. Uzupełnione melodyjnymi smyczkami „The Long Goodbye” i „Unloved” są solidnymi przykładami klasycznej, stylowej amerykańskiej AOR-owej ballady, coś może w klimacie kompozycji Bon Jovi dla filmu „Młode strzelby II”. W „My Heart Is Lost To You” i „Deny Deny Deny” na pierwszy plan wysuwają się gitary akustyczne i latynoski puls. Dodajmy do tego jeszcze nieco ckliwe ballady „When She’s Gone She’s Gone” i „I Fall”. I jedyny na całą płytę typowo country’owy utwór „Lucky Me Lonely You”.

Bardzo porządna, solidna płyta, zdominowana przez rockowe granie – nawet miękkie, melodyjne harmonie wokalne bardzo ciekawie dopasowują się do hałaśliwych gitar. Tak bez uprzedzeń – rzecz jak najbardziej akceptowalna dla rockowego ucha. Na lato, do samochodu – jak znalazł.

Sierpień się zbliża. Pola zbóż łagodnie falują na wietrze. Are you ready for the country?

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.