ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Szukaj:
Recenzja albumu SBB ─ Wicher w polu dmie w serwisie ArtRock.pl

SBB — Wicher w polu dmie

 
wydawnictwo: Metal Mind Productions 2005
 
1. Wicher w polu dmie (Skrzek, Anthymos, Piotrowski, Błędowski) [19:21]
2. Dwie pogody cz.II (Skrzek, Apostolis, Piotrowski, Przybielski) [06:01]
3. Obraz po bitwie (Skrzek) [05:27]
4. Erotyk (Skrzek) [05:48]
5. W samym środku nocy (Skrzek) [09:40]
6. Cięcie (Skrzek) [06:06]
7. Z których krwi krew moja (Skrzek) [11:42]
8. Figo-Fago (Skrzek) [11:54]
 
Całkowity czas: 76:02
skład:
Józef Skrzek – śpiew, gitara basowa, harmonijka ustna, fortepian, organy Hammonda, Davolisint. Apostolis Anthymos – gitara. Jerzy Piotrowski – bębny. Jan Błędowski – skrzypce. Andrzej Przybielski – trąbka.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Niezła płyta, można posłuchać.
,0
Dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,5
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,5
Arcydzieło.
,5

Łącznie 15, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
18.02.2012
(Recenzent)

SBB — Wicher w polu dmie

Sobota z SBB – odcinek XXV.

Drugą z płyt z archiwalnymi nagraniami SBB – „Wicher w polu dmie” – otwiera nagranie tytułowe, pochodzące z grudnia 1973, z tej samej sesji, z której pochodził zamykający „Sikorki” utwór „Lula”. Prawie 20-minutowe jamowanie w klimacie Mahavishnu Orchestra, z wyeksponowaną sekcją rytmiczną, z efektownymi duetami skrzypiec i gitary oraz gitary i (tradycyjnie przesterowanej) gitary basowej, z organowymi dodatkami, z solem Skrzeka na gitarze basowej w środku… Nagrane w 1975 roku w Polskim Radiu Gdańsk „Dwie pogody cz.II” to impresyjny, nastrojowy duet fortepianu i trąbki Przybielskiego.

Następne trzy kompozycje to studyjne rejestracje pochodzące z archiwów zespołu. Mamy tutaj znany z koncertowego repertuaru SBB „Erotyk” zarejestrowany w studiu w roku 1974; jest „Obraz po bitwie” – kolejna porcja dynamicznego, nieco mahavishnowego grania ze śladami funku w warstwie rytmicznej; i na koniec „W samym środku nocy” – również dawka jazzrockowego grania, z długim, nastrojowym wstępem, z długim solem gitary, spuentowanym krótkim solem na organach Hammonda.

Następne dwa nagrania to znów sesje radiowe: w Polskim Radiu Katowice w styczniu 1975 SBB zarejestrowali wczesną wersję „Z których krwi krew moja” – surową, z dominującymi fortepianem i Davolisintem. Jest „Cięcie” – zgrabny, dynamiczny utwór, z efektownym, „skaczkowanym” riffem gitary, z basowym ostinatem, z syntezatorowymi uzupełnieniami. którego fragment był wykorzystywany niegdyś jako sygnał telewizyjnego „Studia 2” – to już z nagrań dla Polskiego Radia Warszawa, wcześniejszych o cztery miesiące. Zaś na koniec mamy fragment występu SBB na koncercie „Rock na cały rok” 29 czerwca 1974 w czasie XII Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Ale o tym koncercie będzie jeszcze okazja opowiedzieć szczegółowo.

Za tydzień: Odcinek XXVI – New Century. Czyli najbardziej kontrowersyjny studyjny album SBB.

 
ArtRock.pl na Facebook.com
ArtRock.pl na Twitterze
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2020 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.